အဘုိးအဘြားတုိ႔ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ ပေဒသရာဇ္လက္ထက္က ျပည္သူဘ၀

By ခြန္စုိးျမင့္ | ၂၉ မတ္(ခ်္) ၂၀၁၃ | ေတာင္ႀကီးတုိင္းမ္ | ေဆာင္းပါး

အမွန္က က်ေနာ္ဒီေစာင္းပါးကုိ ေရးထားခဲ့မွာ အေတာ္ၾကာလွၿပီ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စာအုပ္အေနနဲ႔ ထုတ္ရင္ေကာင္းမလား၊ ဒီအတုိင္း သတင္းစာတစ္ခုခု သုိ႔မဟုတ္ Website တစ္ခုခုကေနဘဲ တင္မွာလား၊ ဆုိတဲ့ေမးခြန္းက က်ေနာ့္အတြက္ အင္မတန္အေရးႀကီးတဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္ေနလုိ႔ မတင္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။ 

အခုေတာ့ က်ေနာ့္အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ က်ေနာ့္ရဲ႕အသိမိတ္ေဆြေတြက ဒီေဆာင္းပါးကုိ တင္ေစခ်င္လုိ႔ အခုလုိ ေရးတင္လိုက္ရတာပါ။ က်ေနာ္ရဲ႕စာေရးသားမႈ အရည္အေသြးဟာ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ေတြအတြက္ သဟဇာတျဖစ္မေနခဲ့ရင္ က်ေနာ့္ကုိ ခြင့္လြတ္ပါလုိ႔ ဦးစြာ ေတာင္းပန္ပါရေစဗ်ာ။

က်ေနာ့္အမ်ဳိးသမီးက ေက်ာင္းဆရာမတစ္ဦးျဖစ္တဲ့အတြက္ သူထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းဆရာမ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာ ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ သူရဲ႕အေတြ႕အႀကဳံနဲ႔ က်ေနာ့္ရဲ႕ဘုိးဘြားေတြကေန စကားစမွီေျပာရင္း ဒီပေဒသရာဇ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္အေၾကာင္းကုိ ေမးမိ ျမန္းမိသေလာက္ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြကုိ မွ်ေဝခ်င္လုိ႔ပါ။

က်ေနာ့္မွာ မိသားစု သုံးဦးရွိပါတယ္။ အိမ္မွာလဲ ေခြးႏွစ္ေကာင္ ေမြးထားပါတယ္။ က်ေနာ္ငယ္ငယ္ ကတည္းက အိမ္ေမြးတိရိစာၦန္ေတြကုိ ေမြးျမဴရတာ ေတာ္ေတာ္ဝါသနာပါေပမယ့္ ခုေတာ့ က်ေနာ့္မွာ အဲဒီေခြးႏွစ္ေကာင္ကလြဲၿပီး ေၾကာင္ဆုိတာလဲ မေမြးေတာ့ပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔မိသားစု အကုန္လုံး သူတုုိ႔အေပၚမွာ ေတာ္ေတာ္ သံေယာဇဥ္ႀကီးတာနဲ႔ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် က်ေနာ္တုိ႔ ဘာစားစား သူတို႔ကုိလည္း ေၾကြး။ ခရီးကေန ျပန္လာရင္လည္း မုန္႔ေတြ ဘာေတြ ဝယ္ျပန္ေပး။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ့္ရဲ႕ေခြးေတြက က်ေနာ္တုိ႔ မိသားစုအေပၚ ေတာ္ေတာ္သစၥာရွိတယ္။ လိမ္လည္း လိမၼာတယ္။ ထားလုိက္ပါေတာ့ က်ေနာ့္ အေၾကာင္းနဲ႔တင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားေနပါၿပီ။

က်ေနာ္ငယ္ငယ္တုန္းက က်ေနာ့္အဘုိး က်ေနာ့္အဘြားေတြနဲ႔ ညေနပုိင္း ညစာစားၿပီးတုိင္း စကားအၿမဲေျပာျဖစ္တယ္။ မိသားစု စီးပြားေရးအေၾကာင္းေတြ မေျပာျဖစ္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ရြာ အေျခအေန အေၾကာင္း၊ က်ေနာ္တုိ႔ လူမ်ဳိးပုံျပင္ေတြအေၾကာင္း၊ အဘုိးအဘြားတုိ႔ရဲ႕ ဂ်ပန္ေခတ္တုန္းက စစ္ေဘး စစ္ဒဏ္ ခံခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္း စသည့္ စသည့္ အေၾကာင္းေပါင္းမ်ားစြာ က်ေနာ့္အဘုိးအဘြားေတြနဲ႔ ေမးရင္းျမန္းရင္း စကားေျပာရင္း မိသားစုရဲ႕စည္းလုံးညီညြတ္မႈကုိ တည္ေဆာက္ေနတယ္ဆုိတာ က်ေနာ္ ယခုအရြယ္ေရာက္ခါမွ သေဘာေပါက္မိတယ္။

က်ေနာ့္အဘုိးအဘြား ေျပာျပတဲ့ ပေဒသရာဇ္စနစ္ အေၾကာင္း -
က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လြတ္လပ္ေရး မရေသးခင္အခ်ိန္အထိ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ ပေဒသရာဇ္ ေစာ္ဘြားေတြနဲ႔ လူမ်ဳိးအသီးသီး၊ ေဒသအနံ႔အျပားမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ဆုိတယ္ဆုိတာ စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ား သိၿပီးျဖစ္တဲ့အတုိင္း က်ေနာ္တုိ႔ရွမ္းျပည္မွာဆုိရင္လည္း ေညာင္ေရႊေစာ္ဘြား၊ မိုင္းပြန္ေစာ္ဘြား၊ ဆီဆုိင္ (သထုံ) ေစာ္ဘြား၊ လဲခ်ားေစာ္ဘြား၊ မုိင္းကုိင္ေစာ္ဘြား၊ မုိးနဲေစာ္ဘြား၊ သီေပါေစာ္ဘြာ စသည့္စသည့္ ေစာ္ဘြားေတြအားလုံးက သူတုိ႔အုပ္ခ်ဳပ္မႈပုံဟာ ပေဒသရာဇ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈပုံစံနဲ႔ ထုိစဥ္ထုိအခါက တုိင္းသူျပည္သားေတြကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာပါ။ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက ေစာ္ဘြားေတြရဲ႕အေၾကာင္းကုိ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ့္အဘုိးအဘြား ေျပာျပခ်က္အရ သူတုိ႔အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ေၾကာင့္ ေဒသခံျပည္သူေတြအတြက္ ေကာင္းက်ဳိး ဆုိးက်ဳိးကုိ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္အခါတုန္းက ေစာ္ဘြားေတြဟာ က်ေနာ္တုိ႔လူမ်ဳိးအေပၚ ဖိႏွိပ္ပုံကေတာ့ ေမြးကင္းစ ကေလးေတြကုိ ခ်က္ႀကိဳးျဖတ္ၿပီးရင္ ေလွကားရင္းေအာက္မွာ ျမဳပ္ေပးရပါတယ္။ မိမိတုိ႔ရလာတဲ့ လုပ္အားခေတြကုိ တစ္လတစ္ခါ ေငြေၾကး (ဆတ္ေၾကး) လက္ေဆာင္ဘ႑ာ ေပးဆက္ရတဲ့အျပင္ သူတုိ႔အမ်ဳိးသမီးေခ်ာေခ်ာေလးေတြ ေတြ႔ထားၿပီးၿပီဆုိရင္ အဲ့ဒီအမ်ဳိးသမီးရဲ႕ မိဘေတြကုိယ္တုိင္ ေစာ္ဘြားထံ သမီးေတာ္ကုိ ဆက္သေပးရပါတယ္။

ေစ်းေန႔ေစ်းေန႔ေတြမွာ ေလးေကာင္ဂ်င္ဝုိင္း ဖြင့္ခြင့္ျပဳၿပီး အခြန္ေငြ ေကာက္စားတယ္။ အရက္ဆုိင္ေတြ ဘိန္းခ်က္ ဘိန္းစားစခန္းေတြ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ဖြင့္ေပးၿပီး ျပည္သူေတြရဲ႕ မသိနားမလည္မႈကုိ အခြင့္ေကာင္းယူကာ ဘိန္းစားသူက စား၊ ဘိန္းစုိက္သူက စုိက္၊ ေလာင္းကစားလုပ္သူက လုပ္၊ အရက္ခ်က္သူက ခ်က္၊ အရက္ေသာက္သူက ေသာက္၊ အဲဒီၾကားထဲမွာ ေစာ္ဘြားေတြက သူတုိ႔အတြက္ အခြန္ေငြနဲ႔ မိန္းခေလးေခ်ာေခ်ာရေနရင္ ၿပီးေရာဆုိၿပီး တစ္ေခတ္ တစ္ခါတုန္း ျပည္သူေတြကုိ အဲ့သလုိအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ေစာ္ဘြားေတြ ရပ္တည္လာခဲ့ပါတယ္။

ျပည္သူေတြရဲ႕ မသိနားမလည္မႈကုိ အခြင့္ေကာင္းကုိယူၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ ေစာ္ဘြားေတြဟာ သူတုိ႔သား သမီးေတြက်ေတာ့ တစ္ျခားတုိင္းတစ္ပါး၊ ႏုိင္ငံျခားတုိင္းျပည္ေတြမွာ ေက်ာင္းသြားတက္ၾကၿပီး၊ ျပည္တြင္းမွာရွိေနတဲ့ သူတုုိ႔နဲ႔ ပါတ္သက္ရာ ပတ္သက္ေၾကာင္းေတြကုိေတာ့ အဂၤလိပ္ စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ သူတုိ႔အမ်ဳိးအႏြယ္ကလြဲၿပီး ေအာက္ေျခလူတန္းစား ေတာင္သူလယ္သမားေတြရဲ႕ သားသမီးေတြဟာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ မရခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ နီးစပ္ရာ အေျမာ္အျမင္သိပ္ႀကီးမားတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ဘုန္းႀကီးစာ သင္ရင္းနဲ႔ ေလ့လာရတာပါ။

ေဒသခံေတာင္သူလယ္သမား အမ်ားစုေတြဟာ သီးႏွံေပၚခ်ိန္မွာ သူတုိ႔ရဲ႕စုိက္ပ်ဳိးသီးႏွံေတြကုိ ငါးရက္တစ္ေစ်း ေစာ္ဘြားေစ်းေတြမွာ သြားေရာင္းၿပီး ရလာတဲ့ပုိက္ဆံေတြကုိ အိမ္တြင္းလုိအပ္ခ်က္ အတြက္ ေစ်းမသုံးရေသးဘဲ၊ ခုဏက ေျပာတဲ့ ေလးေကာင္ဂ်င္၊ အရက္ဆိုင္၊ ဘိန္းစားစခန္းေတြမွာ သြားေရာက္ ေသာက္စား ေလာင္းကစားရင္း၊ မိမိေရာင္းရတဲ့ သီးႏွံဖုိး ပုိက္ဆံေတြ အကုန္သြားျဖဳန္းၾကၿပီး၊ အိမ္ျပန္ခ်ိန္ေရာက္ေတာ့မွ ပုိက္ဆံတစ္ျပားမွ မရွိေတာ့ဘဲ မိသားစုအတြက္ ဘာတစ္ခုမွ ဝယ္မျပန္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။

က်ေနာ္တို႔ လူမ်ဳိးဟာ ေယာကၤ်ားေတြမွာသာ ေစ်းသြားသုံးခြင့္ သီးႏွံေရာင္းပုိင္ခြင့္ စတဲ့ဖုိအုပ္စုိးတဲ့ ထုံးစံဟာ ယေန႔ထိလုိ႔ ေျပာရင္ မမွားဘူးလုိ႔ ယူဆမိတယ္။ အိမ္က အမ်ဳိးသမီးနဲ႕ သားသမီးေတြကေတာ့ သူတုိ႔ေယာကၤ်ား မိဘ ဘာဝယ္ျပန္မလဲလုိ႔ ေစာင့္ေနရင္း ေမ်ာ္ေနရင္း၊ ေစ်းည ေစ်းရက္ေတြမွာဆုိရင္ အၿမဲတမ္းလုိလုိ လင္မယား ရန္ျဖစ္ေနရတာပါ။ ေယာကၤ်ားျဖစ္သူကလဲ မူးၿပီးမွ ျပန္လာေတာ့ ပုိက္ဆံပါမလာ၊ မိသားစု သုံးဖုိ႔အတြက္ စရိတ္စကေတြလည္း ဘာတစ္ခုမွ ဝယ္မျပန္ေတာ့ လင္မယား စကားမ်ား ရန္ျဖစ္ၾကရပါတယ္။

လင္ေယာက်ၤားက ေလာင္းကစား၀ုိင္း အရက္ဆုိင္ ဘိန္းစခန္းေတြမွာ ယစ္မူးေနခ်ိန္မွာ အိမ္က အမ်ဳိးသမီးအတြက္မွာေတာ့ ခဏေန ေရခြန္၊ ခဏေနေျမခြန္၊ ခဏေန ဟုိအခြန္ ဒီအခြန္နဲ႔ စိတ္ပူလုိက္ရ။ ခဏေနၾကမွ မိသားစု စားဝတ္ေနေရးအတြက္ ပူရျပန္။ ဒီလုိနဲ႔ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ခ့ဲ ရပါတယ္။ ဒီလုိအျဖစ္မ်ဳိးေတြဟာ ေနရာေဒသ တစ္ခုတည္းမွာ ျဖစ္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ၊ ရွမ္းျပည္ပေဒသရာဇ္ စနစ္ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေနရာေဒသအနံ႔အျပားမွာ ျဖစ္ခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္-- 

No comments: