ယမ္းေငြ႕လည္းေျပ ဘိန္းပန္းလည္းေ၀ (အပိုင္း၂)

ဗြာသရား။ ဧၿပီလ (၇) ရက္၊ ၂၀၁၀။ ဗုဒၶဟူးေန႔ 

ပအို၀္းေဒသရွိ ရြာတိုင္းလိုလိုမွာ ထူးဆန္းတာ တခုကေတာ့ လူေတြက ရြာသူႀကီးအလုပ္ကို မလုပ္ခ်င္ၾကဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ရြာသူႀကီးျဖစ္တဲ့ သူဟာ လာသမွ် လက္နက္ကိုင္တပ္ေတြ လိုအပ္တဲ့ ေပၚတာအထမ္းသမားမ်ားကို ေတာင္းလာလို႔ရွိရင္ အခ်ိန္မီပို႔ေပးရတယ္။ တခ်ဳိ႕တပ္က ေတာင္းလာတဲ့ ဆက္ေၾကးေတြကို အခ်ိန္မီပို႔ေပးႏိုင္ဖို႔အေရး တစ္အိမ္တက္ တစ္အိမ္ဆင္း ေငြလက္ေကာက္ေပးရတယ္။


ရြာထဲကို ၀င္လာသမွ် လက္နက္ကိုင္တပ္ဟာ ေရာက္လာတာနဲ႕ သူတို႔တပ္ အႀကီးအကဲဆီကို ရြာသူႀကီးလာေတြ႕ဖို႔ အမိန္႕ေပးလာတယ္။ တခ်ဳိ႕ရြာသူႀကီးက ပအို၀္းစကားလဲြရင္ တျခားဘာသာစကားကို မေျပာတတ္ဘူး။ တခ်ဳိ႕ရွမ္းရြာသူႀကီးလည္း ရွမ္းဘာသာစကားက လဲြရင္ တျခားဘာသာစကားကုိ မေျပာတတ္ဘူး။ ရြာသူႀကီးဟာ ရြာထဲကို လာသမွ် ၀ါဒမတူ ျခားနားၾကတဲ့ ပအို၀္းတပ္ေတြ၊ ရွမ္းတပ္ေတြ၊ ဗမာတပ္ေတြကို ဆက္ဆံရတယ္ဆိုေတာ့ ဘာသာစကားအခက္အခဲရွိသလို အသက္အႏၱရယ္လည္း အရမ္းမ်ားပါတယ္။

တေနရာရာမွာ တိုက္ပဲြျဖစ္ၿပီဆိုရင္ အဲဒီေနရာ တ၀ိႈက္၀န္းက်င္ရွိ ရြာရဲ႕ ရြာသူႀကီးေတြဟာ နာၿပီသာမွတ္ေပေတာ့။ ဗမာစစ္တပ္က လက္ဦးၿပီး အရင္ပစ္ရရင္ေတာ့ ေတာခိုေနတဲ့တပ္က ေနာက္ေန႕ေတြဆိုရင္ ရြာသူူႀကီးက ဗမာစစ္ေၾကာင္းတက္လာတာ သူတုိ႔ကို သတင္းမပို႕ေပးဘူးဆိုၿပီး မေခ်မငံစကားနဲ႕ အျပစ္လာေျပာတာဘဲရွိတယ္။ ေတာခိုတဲ့တပ္က လက္ဦးရင္ေတာ့ ဗမာစစ္တပ္ခံရၿပီဆိုရင္ အဲဒီအနီးတ၀က္မွာ ရွိတဲ့ရြာရဲ႕ ရြာသူႀကီးေတြဟာ ကံမေကာင္းရင္ ၀ါးရင္းတုတ္ ဒါမွမဟုတ္ က်ည္ဖူးနဲ႕ အသက္ေပ်ာက္ႏိုင္တယ္။

အမ်ားအားျဖင့္ တိုက္ပဲြျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာဆိုရင္ ေပၚတာအထမ္းသမားေတြ ထြက္ေျပးဖို႕ အခြင့္အလမ္းအရမ္းမ်ားတယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္ဆိုရင္ တခ်ဳိ႕ေပၚတာသမားေတြက ေနာက္ကို ျပန္ေျပးၾကတယ္ တခ်ဳိ႕က တဘက္ကတပ္ဖဲြ႕ဆီကို ေျပးသြားတယ္။ တခ်ဳိ႕က ဗမာရဲေဘာ္ရဲ႕ ကာဗာအျဖစ္ ဆဲြထားတာကို ခံရတယ္။ ဗမာစစ္တပ္ေတြဟာ တိုက္ပဲြၿပီးတာနဲ႕ ေပၚတာအထမ္းသမားေတြ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္သြားတဲ့ ဦးေရတအားမ်ားရင္ အဲဒီအနီးတ၀ိႈက္က ရြာေတြကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္တိုအတြင္း ေပၚတာသမား သူတို႔ဆီ ပို႔လာေပးဖို႕ ရြာသူႀကီးဆီကို အမိန္႕နဲ႕ ေတာင္းလာတယ္။ ေက်းရြာက မိသားစုေတြဟာ ေတာင္သူလယ္သမားေတြ ျဖစ္ၾကတယ္ဆိုေတာ့ ရြာသူႀကီးဟာ အခ်ိန္တိုအတြင္း ေပၚတာအထမ္းသမားကုိ ေခၚစုေပးႏိုင္ဖို႕ မလြယ္ဘူး။ လူေတြဟာ ေသနတ္သံၾကားတာနဲ႕ အေ၀းကုိ ထြက္ေျပး ပုန္းေရွာင္ၾကတယ္ဆိုေတာ့ ေတာမွာ လိုက္ရွာေခၚဖို႕မလြယ္ဘူး။ တခါတေလ အဲလို အေျခအေနမ်ဳိးနဲ႕ႀကံဳၿပီဆိုရင္ ရြာသူႀကီးကိုယ္ႏိႈက္ကလည္း ထြက္ေျပး ပုန္းေရွာင္ေတာ့ ဗမာစစ္တပ္က ရြာမွာေတြ႕သမွ် မိန္းကေလး အဖိုးႀကီး အဖြားႀကီး အရြယ္ေတြ က်ားမေတြ နားမလည္ေတာ့ဘူး အကုန္ဖမ္းသြားၿပီးေတာ့ ရြာသူႀကီးကုိ အရြယ္ေရာက္တဲ့ ေယာက်ာ္းေတြနဲ႕ ျပန္လိုက္ေရြးဖို႕ အေၾကာင္းၾကားထားလိုက္တယ္္။ တခါတေလ ေတာခိုတဲ့ တပ္ဖဲြ႕ကို ေထာက္ပံ့ေပးေနတယ္ဆိုၿပီး ရြာမွာ ေတြ႕သမွ်ေယာက်ာ္းေတြကို လိုက္ဖမ္းၿပီးေတာ့ လူျမင္ကြင္းမွာ ၀ါးရင္းတုတ္နဲ႕ ရိုက္၊ စစ္ဖိႏွပ္နဲ႕ကန္ အဲလိုမ်ဳိးလုပ္ေလ့ရွိတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိးျဖစ္ရပ္ဟာ မူလတန္းေက်ာင္းသားဘ၀တုန္းက မၾကာခဏျမင္ခဲ့ရတယ္။ တခ်ဳိ႕အရိုက္ခံရတဲ့သူဟာ တပတ္ႏွစ္ပတ္အတြင္း အိပ္ယာထဲမွာ မထႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒီလိုမ်ဳိးႏွိပ္စက္ရိုက္နက္တာဟာ အၿမဲတမ္းလိုလို မၾကာခဏခံရ ျမင္ေတြ႕ေနရတယ္ဆိုေတာ့ ရြာသားေတြအတြက္ အထူးအဆန္းႀကီး မဟုတ္ေတာ့ဘူး တကယ့္ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္ တခုလိုမ်ဳိး ျဖစ္သြားသလို ခံစားခဲ့ၾကရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပအို၀္းေဒသက ရြာတိုင္းလိုလိုဟာ ရြာသူႀကီးအလုပ္ကို မလုပ္ခ်င္ၾကဘူး။ ဗမာစစ္တပ္ကို မရင္ဆိုင္ခ်င္ၾကဘူး မရင္ဆိုင္ရဲၾကဘူး။

မ်ားေသာအားျဖင့္ ပအို၀္းရြာေတြမွာ တလတႀကိမ္ ဒါမွမဟုတ္ သံုးလတႀကိမ္နဲ႕ ေလးအိမ္တအုပ္စုျဖင့္ ရြာသူႀကီးအလုပ္ကို အလည့္က် လုပ္ၾကတာမ်ားတယ္။ အိမ္ဦးစည္းျဖစ္တဲ့သူဟာ စာတတ္သည္ျဖစ္ေစ မတတ္သည္ျဖစ္ေစ ရြာမွာေနရင္ေတာ့ ရြာသူႀကီးအလုပ္ကို ၀င္လုပ္ၾကရတယ္။ ရပ္ရြာအေရးေပၚလာၿပီဆိုရင္ ေငြလိုအပ္ပါက အလွည့္က်ရြာသူႀကီးဟာ ေငြလိုက္ေကာက္ေပးရတယ္။ ေကာက္ရတဲ့ေငြကို ရပ္ရြာအေရး ဘယ္ေလာက္အသံုးျပဳသြားတယ္ဆိုတာ စာရင္းမရွင္းၾကဘူး။ ေနာက္ထပ္ ျပန္အလွည့္က်တဲ့ လူလဲ ရြာအေရးလိုအပ္တယ္ဆိုၿပီးေငြ ထပ္ေကာက္ျပန္တယ္။ ေကာက္ရတဲ့ေငြကို ဘာအတြက္ အသံုးျပဳတယ္ ဘယ္ေလာက္အသံုးျပဳသြားတယ္ဆိုတာ စစ္လို႕မရဘူး။ စစ္တဲ့လူဟာ ရြာသူႀကီးအလုပ္ကို သူတို႔၀င္လုပ္ခိုင္းလိမ့္မယ္။ လက္နက္ကိုင္တပ္ေတြ ရႈပ္ေထြးေနတဲ့အခ်ိန္နဲ႕ တိုးရင္ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ရြာသူႀကီးအလည့္က်တဲ့လူက ကံဆိုးတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ ၀ါးရင္းတုတ္ မဟုတ္ရင္ ေသနတ္ေျပာင္းနဲ႕ မိတ္ဆက္ေပးတာကုိ ခံရလိမ့္မယ္။

ပအို၀္းရြာတိုင္းလိုလိုဟာ ေန႕စဥ္အလည့္က်တဲ့ ရြာေစာင့္အဖဲြ႕ရွိတယ္။ ေလးအိမ္တဖဲြ႕ မဟုတ္ရင္ ႏွစ္အိမ္တဖဲြ႕ ရြာရဲ႕ အိမ္ေျခအနည္းအမ်ားေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ဖဲြ႕ၾကတယ္။ ရြာေစာင့္အလည့္က်တဲ့ သူေတြဟာ ေန႕ခင္း ရြာသားေတြ ေတာင္ယာလုပ္ငန္း ၀င္ကုန္ၾကၿပီဆိုရင္ ရြာရဲ႕ လူအ၀င္အထြက္ကို လိုက္ၾကည့္ရတယ္။ ေနအိမ္ေတြ လူမရွိဘဲ မီးခိုးထြက္ေနရင္ အဲဒီအိမ္ကို ရတဲ့နည္းနဲ႕ တက္စစ္ရတယ္။ ဗမာစစ္ေၾကာင္း မဟုတ္ အျခားလက္နက္ကိုင္တပ္ဖဲြ႕ရြာကို ၀င္လာတယ္ဆိုရင္ အျခားရြာေတြကို သတင္းသြားပို႕ အေၾကာင္းၾကားေပးရတယ္။ စစ္တပ္ေတြ စာပို႕ခိုင္းရင္လည္း ပို႕ေပးရတယ္။ ပအို၀္းစစ္တပ္ဟာ သူတို႔ပို႕တဲ့ အေရးေပၚစာဟာ သူတို႔သတ္မွတ္တဲ့ အခ်ိန္မေရာက္ဘူးဆိုရင္ တရြာၿပီးတရြာ သူတို႔ျပန္လိုက္စစ္တယ္။ တခါတေလ သူတို႔ ပို႕တဲ႕စာက အျခားရြာတရြာမွာ ညနက္အခ်ိန္ေရာက္ေနတယ္ အဲဒီရြာေစာင့္အဖဲြ႕လည္း ေယာက်ာ္းမရွိဘူး မိန္းကေလးဘဲရွိတယ္ ဒါမဟုတ္ရင္ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြဘဲရွိတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မနက္ေစာေစာ အာရံုတက္ခါစေရာက္မွ သြားပို႔ေပးေလ့ရွိတယ္။

ကိုယ့္လက္ထက္ေရာက္လာတဲ့ စာဟာ ကုိယ့္မွာ ေလး၊ ငါး နာရီေလာက္ ၾကာေအာင္ထားၿပီးမွ သြားပို႔တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒဏ္ေငြနဲ႕တိုးၿပီ။ တခ်ဳိ႕စစ္ဗိုလ္က ေတာင္းျပန္လို႔ရတယ္။ တခ်ဳိ႕စစ္ဗိုလ္က လံုး၀ကုိ ေတာင္းျပန္လို႕မရဘူး ညအခ်ိန္ေၾကာင့္ အခက္အခဲရွိတယ္ သက္ႀကီးသူေတြ၊ အမ်ဳိးသမီးေတြ အခက္အခဲရွိတယ္ဆိုတာလည္း နားမလည္ဘူး ဒဏ္ေငြမ်ားစြာနဲ႕ ရိုက္တတ္တယ္။ ဒဏ္ေငြရိုက္ခံရလို႕ အိမ္၊ ၿခံ၊ လယ္ေတြ ေရာင္းၿပီး ဒဏ္ေငြေပးေဆာင္ရတယ္ ဆိုတာ မၾကာမၾကာ ၾကားေနရတယ္။ အဲလိုမ်ဳိးစာေတြသြားပို႕ေနစဥ္ လမ္းေပၚမွာ ဗမာစစ္တပ္နဲ႕တိုးရင္ေတာ့ နာၿပီမွတ္ေပေတာ့။ လြင့္ပစ္ရင္လည္း ဒဏ္ေငြေဆာင္ရန္အတြက္ ေငြမရွိရင္ ေရာင္းစရာေလး အိမ္လား ၿခံလား လယ္လား ရွိရင္ ေစ်းႏႈန္းနဲ႕ ၀ယ္ယူမည့္သူ ဘယ္သူလည္းဆိုတာ ႀကံဳစဥ္းစားေပေတာ့။

ပအို၀္းေဒသမွာ ဘယ္ေခတ္ဘယ္အခါ ကစၿပီး ဗမာစစ္ေၾကာင္းအတြက္ ေပၚတာထမ္းေပးရတာလဲဆိုတာကို အသက္(၈၀)၀န္းက်င္ရွိ အဖိုးႀကီးေတြကို ေမးၾကည့္ေတာ့ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး တႏွစ္အၾကာမွာ စၿပီး လုပ္ခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေခတ္တုန္းကဆိုရင္ ေပၚတာတေန႔သြားရင္ ေငြ သံုးက်ပ္ေပးတယ္လို႔ အဲဒီေခတ္က ေပၚတာထမ္းဖူးတဲ့ အဘိုးႀကီးေတြက ျပန္ေျပာျပတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းေခတ္ေနာက္ပိုင္းမွာ ေပၚတာထမ္းခ မေပးတဲ့အျပင္ ရြာသားေတြကို ရိုက္တယ္ ရြာေတြကို မီးရိႈ႕တယ္လို႕ ဘိုးဘြားေတြက ျပန္ေျပာျပလို႕ သိရတယ္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္း အာဏာသိမ္းၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စံသိန္းက ယခင္က (၁၉၅၈) လက္နက္ခ် ခဲ့တဲ့ ပအို၀္းအမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္ဖဲြ႕၀င္ေဟာင္းေတြကို စုစည္းၿပီးေတာ့ ေန၀င္းအစုိးရကို ျပန္ေတာ္လွန္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာဆိုရင္ ဘိန္းစဲြေနတဲ့ ရြာသားမွန္သမွ်ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္စံသိန္းက ဖမ္းၿပီးေတာ့ ေရွးတန္းကိုပို႕ၿပီး စစ္တိုက္ခိုင္းတယ္။ ဘိန္းအလြန္အကႊ်ံစဲြေနတဲ့လူေတြဆိုရင္ အသက္ခ်မ္းသာမေပးဘူး အကုန္လံုးဖမ္းၿပီး ေသဒဏ္ေပးလိုက္္တယ္။ အဲဒီေခတ္ကဆိုရင္ ပအို၀္းေဒသမွာ ဘိန္းစားသမားေတြ သိပ္ကိုမ်ားတယ္။ ဘိုးဘြားေတြရဲ႕ ေျပာျပခ်က္အရဆိုရင္ အရင္ေခတ္တုန္းက ဟိုပုန္းၿမိဳ႕မွာတင္ ဘိန္းကို တရား၀င္ရႈခြင့္ စားသံုးခြင့္ရတဲ့ လိုင္စင္ေတြ ထုတ္ေပးတယ္။ အဲဒီလိုင္စင္ကို ကိုင္ေဆာင္တဲ့သူဟာ ဘယ္သူမဆို ဘိန္းကို လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ရႈႏိုင္တယ္။ အက်င့္စရိတၱပ်က္ ဘိန္းစားသူဦးေရက မ်ားလာတာေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးေတြက ဒုစရိုက္ပေပ်ာက္ေရးအဖဲြ႕ကို ဖဲြ႕စည္းၿပီးေတာ့ ဒုစရိုက္ပေပ်ာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈကို လုပ္လာခဲ့ၾကတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စံသိန္းဟာ ေတြသမွ် သူခိုး၊ ဓါးျပ၊ ဘိန္းစားေတြကို အကုန္လံုး ေသဒဏ္ေပးခဲ့တာေၾကာင့္ ဘိန္းစားသူ မရွိသေလာက္ ပေပ်ာက္သြားတယ္။ ဘိန္းမကဘူး အရက္ေတြေတာင္ ပအို၀္းရြာေတြမွာ ေရာင္းခြင့္မေပးဘူး။ မဲနယ္ေတာင္က ထီဗြာ၊ လိုင္ကန္ ဆိုတဲ့ လီေဆာရြာဆိုရင္ အရက္ခ်က္တဲ့အလုပ္ဟာ သူတုိ႔ရဲ႕အဓိက အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း လုပ္ငန္းျဖစ္တယ္။ ပအို၀္းရြာေတြကို ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္နဲ႕ ရြာထဲက အရက္ခိုးေရာင္းတဲ့ လူတဦးဦးစီ ပို႕ရတယ္။ ပအို၀္းစစ္တပ္နဲ႕တိုးရင္ အရက္ဗူးေတြအားလံုး ဓါးေျမွာင္နဲ႕ ထိုးေဖါက္ခံရတယ္။ လူကိုေတာ့ ဘာမွ မလုပ္ဘူး ျပန္လြတ္တယ္ ဒါဏ္ေငြလည္းမရိုက္ဘူး။ လီးေဆာရြာမွာ ရွိတဲ့အရက္ဖိုကိုလည္း ပအို၀္းစစ္တပ္ေတြ ၀င္ေရာက္မဖ်က္စီးဘူး ဒါေပမယ့္ ပအို၀္းရြာေတြမွာ အရက္သြားေရာင္းခြင့္ မေပးဘူး။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္စံသိန္းက ဒုစရိုက္လုပ္ငန္းၿငိစြန္းသူမွန္သမွ်ကုိ ေသဒါဏ္ေပးတဲ့ ေပၚလစီနဲ႕ ရဟန္းသံဃာရဲ႕ ဒုစရိုက္ပေပ်ာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈရဲ႕အက်ဳိးဆက္ေၾကာင့္ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ပအို၀္းရြာေတြမွာ မူးယစ္ေဆး၀ါးေတြ၊ ေလာင္းကစားပဲြေတြ မရွိသေလာက္ ပေပ်ာက္သြားခဲ့တယ္။ ရြာသားေတြဟာ မူးယစ္ေဆး၀ါးျပႆနာ ေလာင္းကစား ျပႆနာေတြ ကင္းရွင္းသြားၿပီဆိုေပမယ့္ ေပၚတာျပႆနာနဲ႕ မိမိရင္ေသြးငယ္ေတြအတြက္ ပညာတတ္ေျမာက္ေရးျပႆနာက ဆက္ၿပီးရင္ဆိုင္ေနရတယ္။ တိုက္ပဲြေတြ မၾကာခဏဆက္ျဖစ္ေနေသးတာေၾကာင့္ အိမ္ေအာက္က ကတုတ္က်င္းမွာ ဖႊက္ထားတဲ့ ရိကၡာေျခာက္ေတြ ၾကြက္မစားေအာင္ ပုတ္မသိုးသြားေအာင္ အၿမဲတမ္း ၀င္စစ္ေပးေနရတယ္။

၁၉၉၁ ခုႏွစ္ေရာက္ေတာ့ PNO က စစ္အစိုးရနဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေဘာတူလိုက္ေတာ့ သူတို႔ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ ပအို၀္းေဒသမွာ ေသနတ္သံေတြမၾကားရေတာ့ဘူး။ ေပၚတာလည္း မထမ္းရေတာ့ဘူး။ ေယာက္်ားေတြလည္း ေတာထဲမွာ မပုန္းေရွာင္ရေတာ့ဘူး။ ယမ္းေငြ႕ေျပသြားၿပီဆိုေတာ့ ေတာင္ယာလုပ္ငန္း၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းေတြကို အခ်ိန္ျပည့္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ႏိုင္ၾကၿပီ၊ ကိုယ့္သားသမီးေတြကိုလည္း ပညာေကာင္းေကာင္းသင္ခြင့္ ရၿပီဆိုၿပီး အိပ္မက္ခဲ့ၾကတယ္။

ရြာသားေတြ အိပ္မက္သလိုေတာ ရာႏႈန္းျပည္ ့ ျဖစ္မလာခဲ့ဘူး။ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႕ စာသင္ေက်ာင္း၊ ေဆးေပးခန္း အေဆာက္အဦး ေတြရွိရင္ အစိုးရက ၀န္ထမ္းပို႔လာေပးမယ္ ဆိုၿပီးတအိမ္တက္တအိမ္ဆင္း ေငြလုိက္ေကာက္ၿပီး ေဆးခန္း၊ စာသင္ေက်ာင္းေတြ ေဆာက္ၾကတယ္။ ၿမိဳ႕နဲ႕ အခ်ိန္တိုအတြင္း ေန႔ခ်င္းေပါက္သြားလာ ႏိုင္ေအာင္ဆိုၿပီး လမ္းေဖာက္ဖို႔အေရး ရြာသားဆီေငြေကာက္ျပန္တယ္။ သာေရးနာေရးကတဘက္ ႏွစ္စဥ္ထဲ့ေပးရတယ္။ PNO ေတာခိုခ်ိန္က ေျခာက္လတႀကိမ္သာ ဆက္ေၾကးေပးရေပမယ့္ အစိုးရနဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသေဘာတူၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ တပတ္ကုိ ေျခာက္ႀကိမ္ ေငြအေကာက္ခံရသလို ခံစားခဲ့ၾကရတယ္။ တခ်ဳိ႕မိသားစုက ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ေကာက္တဲ့ေငြကုိ မထဲ့ႏိုင္လို႕ မိမိတို႔ရဲ႕ အိမ္ေခါင္မိုး ဒါမွမဟုတ္ ထရံေတြကို အနည္းအက်ဥ္း ဖ်က္စီးၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕ရဲ႕ ဆင္ေျခဖံုးရပ္ကြက္ေတြကို ေျပာင္းေရြ႕ၿပီး အခြန္ေရွာင္ၾကတယ္။ အဲလိုမ်ဳိး အိမ္ကို အနည္းအက်ဥ္းဖ်က္စီးၿပီး ရြာကေနထြက္သြားရင္ ရြာသူႀကီးက ဘာအေရးဘဲျဖင့္ျဖင့္ ေငြမေကာက္ေတာ့ဘူး။ အိမ္ကို အနည္းအက်ဥ္းမဖ်က္ထားဘဲ ရြာကို ထြက္သြားရင္ေတာ့ ရြာက ဟိုအေရး ဒီအေရး လာေကာက္ရင္ အဲဒီအိမ္ရဲ႕ အိမ္ရွင္ဟာ ေရာက္တဲ့ေနရာကေန ျပန္လာၿပီး အခြန္အေကာက္ လာထဲ့ေပးရတယ္။ မျပန္လာႏိုင္ရင္ေတာ့ နီးစပ္ရာေဆြမ်ဳိးေတြက အရင္စိုက္ထဲ့ေပးရတယ္။

လူေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျမႀကီးကို အားထားၿပီး စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းကို အဓိက အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳၾကတယ္။ PNO ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသေဘာတူၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္၊ ဟိုပံုးၿမိဳ႕နယ္၊ လြယ္လိြဳင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဆီဆိုင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေအာင္ဗန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕နယ္ စတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးအေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႕ ရြာသားမ်ား ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ေျမယာေတြကုို စစ္အစိုးရက မတရား အဓမၼသိမ္းယူခဲ့ၾကတယ္။

Pa-Oh People Info မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖၚျပထားပါသည္။

No comments: