သာမညေတာင္ဆရာေတာ္ ဦး၀ိနာယ၏ ေထရုပၸတၱိအက်ဥ္း - အပိုင္း(2)

ဗြာသ,ရာ; ၊ ၃ ဇန္န၀ါရီလ ၂၀၁၁ ၊ တနလၤာေန႔

သာမညေတာင္၏ ေနာက္ခံအေၾကာင္း။
ေပေပါင္း (၆၅၃) ျမင့္ေသာ “သာမညေတာင္” ၏ မူလအမည္မွာ “ေဒးမဲ့ေစာေတာင္” ဟု မြန္ဘာသာစကားျဖစ္ၿပီး ၎ကို “စပါးပံုေတာင္”ဟု ျမန္မာလို အဓိပၸာယ္ရသည္။ သု၀ဏၰဘုမၼိသထံုျပည္ႀကီး ပ်က္ျပား၍ မႏုဟာမင္း၏ မိဖုရားတစ္ပါးျဖစ္ေသာ မုတၱမစား မိဖုရားသည္ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ကို တိမ္းေရွာင္ရင္း သထံုႏွင့္ မနီးမေ၀း ေကာ့ကြန္းဂႈသို႔ ခိုေအာင္းရာမွ ေဒးမဲေစာေတာင္သို႔ ေရာက္ရွိလာသည္။

ထိုေတာင္ေပၚတြင္ ေစတီ(၂)ဆူ တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့သည္။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာလာေသာအခါ ဤေတာင္သည္ လူသူအေနကင္းဆိတ္၍ ေတာအတိျဖစ္သြားၿပီး ဒါယကာ မဲ့သြားေသာ ေစတီ(၂)ဆူလည္း ၿပိဳလဲကာ အုတ္ပံုဘ၀ေရာက္ရွိခဲ့ေလသည္။ ထိုေနရာကို ေတာင္ၾကမ္း ေတာၾကမ္းသည္ဟု ဆိုကာ လူသူမ်ား ေ၀းေ၀းေရွာင္ၾကေလရာမွ ယင္းေတာင္ကို “သာမညေတာင္ မဟုတ္ဘူး” ဟု ေျပာဆိုၾကရာမွ “ေဒးမဲ့ေစာ ေတာင္”အမည္မွ “သာမညေတာင္” အမည္အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲလာေၾကာင္း သိရသည္။ “သာမည” ဟူေသာ ပါဠိဘာသာစကားမွာ “ရိုးရိုးသာမန္” ဟု ျမန္မာလို အဓိပၸာယ္ရသည္။

သာမညေတာင္သို႔ ေတာထြက္ျခင္း။
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၄၂ ခုႏွစ္ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ (၁)ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္းတြင္ ဆရာေတာ္သည္ သပိတ္တစ္လံုးကိုယူ၍ သာမညေတာင္သို႔ ခရီးစတင္ခဲ့သည္။ သာမညေတာင္ေျခမွ သာယာကုန္းရြာသို႔ေရာက္ေသာ္ ခရီးတစ္ေထာက္နားၿပီး ရြာ၏လွည္းလမ္းအနီးရွိ ကိုးန၀င္းေစတီတြင္ ဆြမ္းပန္းကပ္လွဴ၍ ေနာင္ေရႊရြာသို႔ ခရီးဆက္ခဲ့သည္။ ေညာင္ေရႊရြာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ ညဘက္စခန္းဖြင့္ၿပီး ကမၼ႒ာန္းတရားထိုင္ကာ ဤေက်ာင္းတြင္ ညအိပ္ရပ္နားခဲ့သည္။ ေနာက္ေန႔ နံနက္ေစာေစာအခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္သည္ ေနာင္ေရႊရြာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ ကိုရင္ႏွစ္ပါးျဖစ္ေသာ ကိုရင္ေအာင္ေဘာ္ႏွင့္ ကိုရင္အပိုက္တို႔ လိုက္ပါၿပီး သာမညေတာင္ေပၚသို႔ လူသြားလမ္းအတိုင္း တစ္ထစ္ထစ္နား၍ တက္ေရာက္ခဲ့ရာ နံနက္ (၇)နာရီအခ်ိန္တြင္ ေရွးေဟာင္းေစတီရွိရာ ေတာင္ထိပ္သို႔ ေရာက္ခဲ့ေလသည္။ ေတာင္ေပၚသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ႒ာပနာပစၥည္းမ်ားကို ေဖာက္ထြင္းယူထားျခင္းခံရသည့္ ပ်က္စီးစေရွးေဟာင္း ေစတီ(၂)ဆူကို ေတြ႕ရသည္။ ဆရာေတာ္သည္ သာမညေတာင္ေပၚ၌ စတင္ေျခခ်ခ်ိန္တြင္ သကၤန္း (၃)ထည္ႏွင့္ သပိတ္ (၁)လံုးသာ ပါသည္။

ထိုေတာင္ေပၚတြင္ ဆရာေတာ္ မေရာက္လာမွီ ယခင္ကတည္းကပင္ ဒါလီစိန္ အမည္ျဖင့္ ရေသ့တစ္ပါးက ေရာက္ႏွင့္ေနၿပီးျဖစ္သည္။ ၎ရေသ့သည္ ေစတီေတာင္ဘက္ ေျမနိမ့္ပိုင္းအရပ္တြင္ မိုးဒဏ္၊ ေလဒဏ္ေၾကာင့္ မခိုင္တခိုင္ ပ်ဥ္ေလးငါးခ်ပ္သာ ေျမျပင္တြင္ ခင္းထားသည့္ ေျမစိုက္တစ္ဘက္ရပ္ ဖက္မိုးရွည္တန္းတစ္လံုး ေဆာက္၍ ေနသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ေတာင္ေပၚသို႔ေရာက္ခါစတြင္ ရေသ့ႀကီး ဒါလီစိန္ ေနထိုင္ခဲ့သည့္ တဲ၌ ေခတၱသီတင္းသံုးခဲ့သည္။ ထုိ႕ေနာက္ ဆရာေတာ္ႏွင့္ လိုက္လာသည့္ ကုိရင္(၂)ပါး၏ ေဆာက္လုပ္ေပးေသာ အင္ဖက္မိုး၊ အင္ဖက္ကာ ေလးတိုင္စင္ ေက်ာင္းေလး၌ သီတင္းသံုး၍ (၃)ရက္ၾကာ အဓိ႒ာန္ေဆာက္တည္ခဲ့ေလသည္။ ထိုသို႔ (၃)ရက္ေဆာက္တည္ၿပီးေနာက္ ဆရာေတာ္သည္ သာမညေတာင္အား မိမိ၏ မွီရာေတာေတာင္အျဖစ္ သတ္မွတ္လိုက္ၿပီး အဓိ႒ာန္တစ္ခုကို ေလးနက္စြာ ခ်မွတ္လိုက္သည္။ ၎အဓိ႒ာန္သည္ “ယေန႔မွစ၍ သံုးႏွစ္ သံုးမိုး သာမညေတာင္မွ ေအာက္သို႔ မည္သည့္အေၾကာင္းႏွင့္မွ် မဆင္းဘဲ တရားကိုသာ ႏွာလံုးသြင္း က်င့္သံုးေတာ့မည္” ဟု အဓိ႒ာန္ျပဳခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္ ေရာက္ရွိလာေသာ ပထမေႏြေႏွာင္းကာလ အခ်ိန္အတြင္းမွာပင္ သာမညေတာင္ ေအာက္ေျခရြာမ်ားမွ ရြာသူရြာသားမ်ား လူငယ္လူရြယ္မ်ား ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္ရန္ ဆရာေတာ္ေျခရင္းသို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး တရားနာယူရင္း လုပ္အားဒါနျပဳ ကန္ေတာ့ပန္းဆင္ၾကသည္။ သာမညေတာင္ေပၚမွ သစ္ပင္ခ်ဳံႏြယ္မ်ားကို ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းျခင္း၊ ေက်ာင္းဇရပ္ေဆာက္လုပ္ရန္ ေျမေနရာမ်ား ေျမဖို႔ေျမညိႇျခင္း၊ ေတာင္ေပၚမွ ေတာင္ေအာက္ေက်းရြာမ်ားသို႔ တက္ဆင္းရာတြင္ လြယ္ကူစြာ ဆင္းတက္ႏိုင္ရန္ လမ္းအူေၾကာင္းမ်ားေဖာက္လုပ္ျခင္း စသည့္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္း အေျခခံတည္ေဆာက္မႈကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးခဲ့သည္။ ဤလုပ္ငန္းႏွင့္ တၿပိဳင္တည္း သာယာကုန္း၊ ေကာ့ကဒါး၊ ေနာင္ေရႊ၊ ၀င္းစိန္ စသည့္ ပအို၀္းေက်းရြာမ်ားမွ ယာယီေက်ာင္း၊ ဇရပ္၊ ဆြမ္းစားေက်ာင္း ၀လံုးေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္ျခင္းကိစၥမ်ားကိုပါ ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးခဲ့သည္။

ပထမႏွစ္ဦး မိုးရက္မ်ား ကုန္လြန္ၿပီး၍ ဒုတိယေႏြရက္ ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ၀င္းစိန္ရြာမွ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေသာ အထူးေက်ာင္းကို ၿပီးစီးခဲ့သည္။ ထိုေက်ာင္းေပၚမွ ဂုဏ္ေတာ္ပြားမ်ားျခင္း၊ ကမၼ႒ာန္ရႈပြားျခင္း၊ ေမတၱာဘာ၀နာပြားပို႔ျခင္း ျပဳေလသည္။ အဓိ႒ာန္၀င္သည့္ (၃)ႏွစ္ကာလအတြင္းမွာ ဆရာေတာ္သည္ က်ိန္းစက္ခ်ိန္၊ ဆြမ္းစားခ်ိန္၊ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားအား သီလေပး တရားေဟာၾကားခ်ိန္မွ လဲြ၍ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ တရားဘာ၀နာ စူးစိုက္ျခင္းကိုသာ အဓိ႒ာန္ေပါက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေလသည္။

ထို႔ေနာက္ ဆရာေတာ္၏ ဂုဏ္ေတာ္တန္ခိုးႏွင့္ ေမတၱာဓါတ္အရွိန္အဟုန္ေၾကာင့္ အေနာက္ဘက္ ဇဲြကပင္ေျမတစ္လြား၊ သံလြင္ျမစ္ကို ေက်ာ္ျဖတ္၍ အေရွ႕ဘက္ေဒါနေတာင္ေျခ၊ လိႈင္းဘဲြ႕၊ ေကာ့ကရိတ္၊ ျမ၀တီမွ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားသည္ ဆရာေတာ္အား ဖူးေျမာ္ရန္ သာမညေတာင္ေပၚသို႔ တစ္စတစ္စ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။ လာေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကေသာ သူမ်ားသည္ ဆရာေတာ္၏ တရားအလုပ္ကို အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ေစဘဲ ဥပုသ္သီလ ခံယူေဆာက္တည္ျခင္း၊ ဆရာေတာ္ကဲသို႔ သက္သတ္လြတ္ စားသံုးျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္လာၾကသည္။ ဆရာေတာ္၏ အလိုဆႏၵအတိုင္း ေစတီ၊ ေက်ာင္းေဆာင္ႏွင့္ ဓမၼရံုမ်ားကို တည္ေဆာက္လွဴဒါန္းၾကသည္။ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ရာတြင္ သာယာကုန္း၊ ေကာ့ကဒါး၊ ၀ါးဆူး၊ ေနာင္ေရႊ၊ ၀င္းစိန္ရြာတို႔ပါ၀င္ၿပီး ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္မ်ားလည္း ဆရာေတာ္အား ဆည္းကပ္ၾကည္ညိဳ ၾကသည့္အေလ်ာက္ ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္ကို ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္၏ ေမတၱာရိပ္မွ သတၱ၀ါမ်ား ခ်မ္းသာမႈရၾကျခင္း။
ဆရာေတာ္၏ (၃)ႏွစ္ အဓိ႒ာန္ ျပည့္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ ၁၃၃၇ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွ စ၍ “သာမညေတာင္” “သာမညဆရာေတာ္” ဟူေသာ အမည္ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလာၿပီး ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးသို႔ ပ်ံ႕ႏွံသြားခဲ့ေလသည္။ ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္း က်ဳိက္ထီးရိုးေစတီအား ဖူးေျမာ္လွ်င္ သာမည ဆရာေတာ္အား ဖူးေျမာ္ရန္ ခရီးတစ္ခု တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္လာၾကသည္။ ဆရာေတာ္၏ ေမတၱာဓါတ္သည္ သတၱ၀ါအားလံုးအေပၚ ျဖန္႔ေ၀ထားသည့္အေလ်ာက္ သာမည ဆရာေတာ္ဖူးေျမာ္ရေအာင္ သြားမည္ဟု ကားလက္မွတ္၀ယ္ထားေသာေန႔ရက္မွစ၍ သက္သတ္လြတ္ စားႏွင့္ၾကသည္။ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ျပန္ေရာက္သည္အထိ သက္သတ္လြတ္စားၾကကာ ဆရာေတာ္နည္းတူ သတၱ၀ါမ်ားအေပၚ ေမတၱာဓါတ္ ျဖန္႔ေ၀ၿပီး ျဖစ္ၾကသည္။

ဆရာေတာ္၏ ဘုန္းရိပ္တည္ရာ သာမညေတာင္ ဖားအံၿမိဳ႕ကုန္းဆိပ္၊ ေရဆိပ္ ယခင္ၿမိဳင္ကေလး ဆိပ္ကမ္းမွစ၍ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ သားငါးခ်က္ ေရာင္းသည့္ ထမင္းဆိုင္မ်ား စားမည့္သူ မရွိသျဖင့္ အားလံုးနီးပါး သက္သတ္လြတ္ ထမင္းဆိုင္ခ်ည္း ျဖစ္ကုန္ၾက၏။ သာမညေတာင္သို႔ ေရာက္ရွိလာသူအေပါင္းအားလည္း ဆရာေတာ္က တပည့္ဒါယကာမ်ား အကူအညီယူ၍ သက္သတ္လြတ္ ထမင္းဟင္းျဖင့္ စားႏိုင္သေလာက္ ေကၽြးေမြးဧည့္ခံခဲ့ေလသည္။ ဆရာေတာ္၏ သံုးမိုင္ပတ္လည္ရွိ သာမညနယ္ေျမသည္ စင္စစ္သက္သတ္လြတ္ ေမတၱာလႊမ္းၿခံဳထားေသာ တိရစၦာန္တို႔၏ ေဘးမဲ့နယ္ေျမပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ထိုေဘးမဲ့အရပ္ရွိ သာသနိက အေဆာက္အအံု ႏွစ္ထပ္ေက်ာင္းေပါင္း (၂၀)ကိုလည္း ေဆာက္လုပ္ေပးခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္၏ ဘုန္းဂုဏ္၊ သီလ သမာဓိ ပညာသိကၡာျပည့္၀ေသာ သာသနာျပဳစြမ္းအင္ႏွင့္တကြ ဂုဏ္အဂၤါအျဖာျဖာတို႔အား ၾကည္ညိဳေလးစားသျဖင့္ အစိုးရမွ ဆရာေတာ္အား သာသနာျပဳဘဲြ႕တံဆိပ္ အဘိဓဇအဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိကကို ၁၉၉၂ တြင္ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းခဲ့သည္။

No comments: