အမ်ိဳးသားအတြက္အေၾကာင္းျပၿပီး ေတာင္ႀကီးအနီးရွိေျမယာမ်ားကုိ အကြက္ခ်၍ေရာင္းဖုိ႔ရန္ျပင္

အျမင္ေဆာင္းပါး | ဇြန္လ ၁၄ ရက္၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ | ေတာင္ႀကီးတုိင္းမ္

ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ ေတာင္ဘက္ ဂႏိုင္ေရးရပ္ကြက္ ကန္ႀကီးရပ္ကြက္၊ (ယခင္ ကန္ႀကီးရြာ) ကန္ႀကီးနယ္ ေျမတြင္ PNO က အမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ သဘာ၀ေရထြက္ရာ ေရကန္ဧရိယာကို ပအို၀္းအမ်ိဳးသား တေပါင္းကြင္း လုပ္ငန္းခြင္ကို အေၾကာင္းျပ၍ အကြက္ခ် ေရာင္းခ်ရန္ ျပဳလုပ္ေနၾကပါသည္။ (ပုဂၢိဳလ္တခ်ိဳ႕၏ ပုဂၢလိက စီးပြားေရး အကြက္ထြင္ျခင္းသာ ျဖစ္ၿပီး တကယ့္ PNO အတြက္ ပအို၀္းအမ်ိဳးသား အတြက္ မဟုတ္ဟု အခိုင္အမာ ေျပာဆို သူမ်ားလည္း ရွိသည္။)

ဂႏိုင္ေရး နယ္ေျမခံမ်ားႏွင့္ ကန္ႀကီးရြာသားမ်ားက မေက်နပ္ၾကေသာ္လည္း ဘာမွမေျပာရဲၾကေပ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးကို တိုင္ခ်င္ၾကေသာ္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးကုိယ္တိုင္ PNO ကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ေၾကာင္း သိေနၾကသည့္အတြက္ မတိုင္ရဲၾကေပ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးကိုယ္တိုင္ ထိုေျမကြက္ကိစၥကို ကန္႔ကြက္လိုေသာ္လည္း အာဏာရွင္ဆန္ေသာ PNO မွ ပုဂၢိဳလ္တစ္ခ်ိဳ႕ကို ေၾကာက္ရေသာေၾကာင့္ တရား၀င္ မကန္႔ကြက္ရဲေခ်။ တတ္သိနားလည္သူ တစ္ခ်ိဳ႕ကမူ PNO ရုံးသို႔ တရား၀င္ ကန္႔ကြက္စာ ပို႔သင့္ေၾကာင္း ေျပာဆိုၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဦးေဆာင္၀ံ့သူ မရွိေသာေၾကာင့္ (ေမာက္စံရြာကိစၥကဲ့သို႔ ဥပေဒမဲ့ ရမ္းကားမည္ကို စိုးရိမ္ၾကေသာေၾကာင့္) အခက္ေတြ႔ေနၾကရသည္။

ထိုေရကန္သည္ ယခင္က ကန္ႀကီး ဂႏိုင္ေရး ေဒသခံမ်ား သုံးစြဲေနေသာ သဘာ၀စိမ့္စမ္းေရထြက္ ျဖစ္ေလသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတြင္ ေရကန္မွာ အေတာ္အတန္ ႀကီးမားေသာေၾကာင့္ ကန္ႀကီးဟု ေခၚဆိုခဲ့ၾကရသည္။ ယင္းေရကန္ကို အစြဲျပဳ၍ အနီးနားရွိ ရြာကိုပင္ ကန္ႀကီးရြာဟု ေခၚတြင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကန္အနီးရွိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းကိုလည္း ထိုေရကန္ႀကီးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ကန္ႀကီးေက်ာင္းဟု ေခၚတြင္ခဲ့ၾကသည္။ (ယခု ပရိယတၱိစာသင္တိုက္အျဖစ္ ဖြင့္လွစ္လိုက္သည္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔ ရွိေနၿပီျဖစ္ၿပီး စာသင္သားသံဃာေတာ္မ်ား ၅၀ ခန္႔ ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ၾကားသိရပါသည္။)

သက္ႀကီးရြယ္အိုပုဂၢိဳလ္တစ္ခ်ိဳ႕၏ အဆိုအရ ထိုေရကန္သည္ ကန္ႀကီးေက်ာင္း ပထမဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱဂႏၵမာ (ယခုသက္ေတာ္ ၉၀ ေက်ာ္) ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေသာ ေနရာျဖစ္ၿပီး တစ္ခ်ိန္က ေက်ာင္းတိုက္၏ ပရ၀ုဏ္ဧရိယာတြင္ ပါ၀င္ၿပီး ေရကန္အနီး၌ ေက်ာင္းေဆာင္ငယ္တစ္ေဆာင္ပင္ ထားရွိခဲ့ဖူးေၾကာင္း ကန္ႀကီးရြာေန အမည္မေဖာ္လိုသူ သက္ႀကီးပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက ေျပာပါသည္။ ေရကန္အနီးရွိ ၀ါးရုံအမ်ားစုမွာ ဆရာေတာ္ ဦးဂႏၵမာ စိုက္ပ်ိဳးခဲ့ေသာ ၀ါးရုံမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း အခိုင္အမာ သိရွိသူမ်ားလည္း ရွိေလသည္။

ဆရာေတာ္ႀကီး သက္ေတာ္ႀကီးလာသည့္အခ်ိန္တြင္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ခ်ိဳ႕၏ မေတာ္မေရာ္ ျပဳလုပ္သည္က တစ္ေၾကာင္း၊ စည္ပင္က ေက်ာင္းႏွင့္ ေရကန္ၾကားတြင္ လမ္းမတစ္ခု ေဖာက္လုပ္ လိုက္မႈေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေရကန္ႏွင့္ ေက်ာင္းတိုက္ မဆိုင္သလို ျဖစ္သြားရျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု ကန္ႀကီးေက်ာင္းကို ငယ္စဥ္ထဲက ကိုးကြယ္ၾကည္ညိဳသူ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက ဆိုပါသည္။ ဂႏိုင္ေရးႏွင့္ ကန္ႀကီးရြာတြင္ ေနထိုင္သည့္ နယ္ခံအမ်ားစုမွာ ထိုအမ်ားပိုင္ ေရကန္ကို အိမ္ရာေျမကြက္အျဖစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ကိစၥအား လုံး၀သေဘာ မတူေၾကာင္းႏွင့္ ထိုကဲ့သို႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ခ်ိဳ႕က PNO အမည္ကို ခုတုံးလုပ္၍ ကိုယ္က်ိဳးရွာေနမႈကို ႏွစ္သက္ေက်နပ္မႈလည္း မရွိၾကသည့္အျပင္ ဆိုင္ရာအစိုးရတာ၀န္ရွိ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အေနျဖင့္ ထိုကိစၥကို အေရးယူေပးေစလိုေၾကာင္း ၾကားသိရသည္။

အမွန္တကယ္ကား ထိုေရကန္ႀကီးကို PNO က မသိမ္းဆည္ခင္ အခ်ိန္အထိ ဂႏိုင္ေရးႏွင့္ ကန္ႀကီးေက်းရြာသူ ေက်းရြာသားမ်ား အားကိုးအသုံးျပဳခဲ့ေသာ သဘာ၀စိမ့္စမ္းေရထြက္ တစ္ခုျဖစ္ေလသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုတြင္မွ ထိုအမ်ားသုံးေရကန္ႀကီးကို PNO က ထိန္းသိမ္းသလိုလို တေပါင္းကြင္း တေပါင္းပြဲေတာ္အတြက္ အသုံးျပဳသလိုလိုျဖင့္ သံဆူးႀကိဳးမ်ားျဖင့္ ၀ိုင္းရံပိတ္ခတ္လိုက္ပါသည္။ ယင္းအခ်ိန္မွစ၍ ေဒသခံမ်ား အသုံးမျပဳၾကရေတာ့ေပ။

လြန္ခဲ့ေသာ ေမလဆန္းပိုင္းတြင္မူ ထိုေရကန္ဧရိယာကို ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းၿပီး အိမ္ရာေျမကြက္အျဖစ္ ေရာင္းခ်ရန္ စတင္အကြက္ရိုက္ခဲ့သည္။ ေရကန္ကို ျပန္လည္တူးေဖာ္သလိုလို ဟန္ျပၿပီး ေရကန္ဧရိယာ အနည္းငယ္မွ်ကိုသာ ခ်န္လွပ္၍ ေရာင္းခ်ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ျပန္လည္တူးေဖာ္ရာ၌လည္း တကယ့္ ေရထြက္ေပါက္ေနရာကို မတူးေဖာ္ဘဲ (ထိုေနရာက ေရာင္းစားလွ်င္ ပို၍အကြက္က်ေသာေၾကာင့္ မတူးေဖာ္ဘဲ ထားသည္ဟု ရြာသားတစ္ခ်ိဳ႕က ဆိုပါသည္။) ေရထြက္ေပါက္ မဟုတ္သည့္ေနရာကိုသာ တူးေဖာ္ေလသည္။ (ေရကန္ ေရထြက္မေကာင္းေတာ့ဟု ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္သည့္သေဘာျဖစ္သည္။)

သဘာ၀ ေရထြက္စိမ့္စမ္း (ေရကန္) ဆိုသည္မွာ လူေနထိုင္ရာ အိမ္အ၀ိုင္းႏွင့္ နီးကပ္လြန္းလွ်င္ သန္႔ရွင္းမႈ မရႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေရရွည္လည္း မတည္တံ့ႏိုင္ေၾကာင္း PNO မွ တာ၀န္ရွိသူတို႔ မသိေလသလားဟု ရြာသူရြာသားတို႔က ေ၀ဖန္ၾကပါသည္။ ယခင္က သစ္ပင္ႀကီးငယ္တို႔ျဖင့္ အုပ္ဆိုင္းေနခဲ့ေသာ ေရကန္နယ္ေျမသည္ ယခုအခါတြင္ PNO တို႔၏ ခုတ္ထြင္းမႈေၾကာင့္ သစ္ပင္အနည္းငယ္သာ က်န္ရွိေတာ့ၿပီး ေရကန္အနီးတစ္၀ိုက္တြင္ ေျခာက္ေသြ႔ေနၿပီျဖစ္သည္။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ၾကည့္လွ်င္လည္း မျဖစ္သင့္ေသာကိစၥဟု ပညာရွင္တစ္ေယာက္က ဆိုပါသည္။

PNO သည္ ေျမကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ကိုယ္က်ိဳးကိုသာ ေရွ႕တန္းတင္ေလ့ ရွိသည္ဟုလည္း ပအို၀္း လူထုအမ်ားက ေျပာဆိုေနၾကသည္။ ကန္ႀကီးေရကန္ ဧရိယာ ေရာင္းခ်ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈ ကိစၥသည္လည္း နယ္ေျမခံ ရြာသားမ်ား သေဘာဆႏၵ မပါဘဲ သူတို႔သေဘာျဖင့္ သူတို႔ျပဳလုပ္ေနၾကၿပီး နယ္ေျမခံႏွင့္ ရြာသားတို႔၏ ေရရွည္အက်ိဳးကို နည္းနည္းမွ် ငဲ့ကြက္မႈ မရွိေၾကာင္း အမည္မေဖာ္လိုသူ နီးစပ္သူတို႔က ေျပာဆိုၾကပါသည္။ တေပါင္းကြင္းတြင္ ေငြလိုအပ္ေန၍ ထိုေျမကို ေရာင္းရပါသည္ဆိုေသာ PNO မွ လူႀကီးတစ္ခ်ိဳ႕၏ စကားကို ဂႏိုင္ေရးႏွင့္ ကန္ႀကီးေက်းရြာရွိ သက္္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားႏွင့္ လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႕အေနျဖင့္ လက္မခံႏိုင္ေၾကာင္း အမွန္တကယ္ ေငြလိုအပ္ေနလွ်င္ PNO တို႔ ထုံးစံအတိုင္း ပအို၀္းေက်းရြာမ်ားသို႔ ေတာင္းခံမည္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ယခုကိစၥမွာ တေပါင္းကြင္းကိစၥထက္ ကိုယ္က်ိဳးသာ ပိုမ်ားမည္မွာ ေသခ်ာေၾကာင္း ေျပာဆိုၾကပါသည္။

အမည္မေဖာ္လိုသူ လူငယ္တစ္ေယာက္ကမူ ထိုကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ျခင္းကို မျပဳလုပ္သင့္ပါဟု မေျပာလိုေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ဂႏိုင္ေရးႏွင့္ ကန္ႀကီးေက်းရြာတို႔တြင္ (ယခု ကန္ႀကီးရပ္ကြက္) ေနထိုင္သည့္ ရပ္မိရပ္ဖ သက္ႀကီး ရြယ္ႀကီးမ်ားထံ အသိေပး အခြင့္ပန္သင့္ေၾကာင္း၊ နယ္ေျမခံမ်ားကို အသိေပး အေၾကာင္းၾကားၿပီး ခြင့္ပန္ၿပီးမွ နယ္ေျမခံတို႔ သေဘာတူမွသာလွ်င္ ျပဳလုပ္သင့္သည္ဟု ျမင္မိေၾကာင္း ေျပာဆိုပါသည္။

ကန္ႀကီးေက်ာင္းတိုက္မွ ေဂါပကတစ္ဦးကမူ ထိုေရကန္နယ္ေျမသည္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးဂႏၵမာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေသာ ေနရာျဖစ္၍ ဆရာေတာ္လည္း သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေနေသးေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္၏ သေဘာထားကိုလည္း ပစ္ပယ္ရန္မသင့္ဟု ဆိုပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက သက္ေတာ္ႀကီးလြန္းေန၍ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္စြမ္း မရွိလွ်င္လည္း ဆရာေတာ္၏ အရိုက္အရာကို ဆက္ခံေသာ လက္ရွိဆရာေတာ္၏ သေဘာထားကိုလည္း ေလွ်ာက္ထားသင့္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳ ေျပာဆိုပါသည္။ အကယ္၍ ေရာင္းခ်ခဲ့လွ်င္လည္း ပထမဆရာေတာ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေသာ ေျမေနရာျဖစ္၍ ေက်ာင္းတိုက္အတြက္သာ ပိုျဖစ္သင့္ၿပီး သာသနာေတာ္အတြက္ သုံးစြဲလွ်င္ ပိုသင့္ေတာ္သည္ဟု ယူဆသူလည္း အမ်ားအျပား ရွိသည္။ ကန္ႀကီးေက်ာင္းတိုက္တြင္လည္း ေဆာက္လုပ္ဆဲ မၿပီးစီးႏိုင္ေသးေသာ ေက်ာင္းေဆာင္တစ္ခု ရွိသည္ဟုလည္း ရြာသားမ်ား ေျပာျပခ်က္အရ သိရွိရသည္။

ယခုမူ ရြာသူရြာသားမ်ားကိုလည္း အသိေပးျခင္းမရွိ ရပ္မိရပ္ဖမ်ား၏ သေဘာဆႏၵကိုလည္း ေကာက္ခံျခင္းမရွိ နယ္ေျမအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးကိုလည္း အခြင့္ေတာင္းျခင္းမရွိ နယ္ေျမခံတို႔ ၾကည္ညိုအားထားရာ ဆရာေတာ္မ်ားကိုလည္း ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းျခင္း မရွိဘဲ မိမိတို႔ သေဘာျဖင့္ တစ္ဘက္သတ္ ထင္ရာစိုင္း လုပ္ေဆာင္ေနသည္မွာ နယ္ေျမခံပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အထင္ေသး အျမင္ေသး ေစာ္ကားျခင္းပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုၾကေလသည္။

နီးစပ္သူတို႔၏ အဆိုအရ ထိုေျမကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရပ္မိရပ္ဖမ်ား ဘာမွ် ႀကိဳတင္ မသိရွိရသလို ေက်ာင္းတိုက္ရွိ ဆရာေတာ္မ်ားလည္း ဘာမွ် မသိရွိၾကရေၾကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး သေဘာမတူလွ်င္လည္း ကိစၥမရွိ၊ PNO အမည္သုံး၍ ေရာင္းခ်သြားမည္၊ PNO အမည္သုံးလွ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးလည္း ဘာမွ် ေျပာရဲမည္မဟုတ္ဟု ေျပာဆိုေနသည္ကိုလည္း ၾကားသိေနရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ေတာင္ႀကီးေတာင္ဘက္ တစ္ေၾကာ အထူးသျဖင့္ ပအို၀္းေဒသမ်ားတြင္ PNO က ထင္တိုင္းလုပ္ေနၾကသည္မွာ ႏွစ္အတန္ၾကာေနၿပီျဖစ္ၿပီး မတရားခံေနရသူလည္း မနည္းေတာ့ေၾကာင္း အခိုင္အမာ ေျပာဆိုသူမ်ားလည္း ရွိေနပါသည္။ ဥပေဒဆိုသည္မွာ ဘာမွမရွိဘဲ စိတ္ထင္တိုင္း လုပ္ေနသည္က မ်ားသည္ဟုလည္း ယုံၾကည္ၾကပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးမ်ား၊ အစိုးရတာ၀န္ရွိ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အေနျဖင့္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ ေတာင္ဘက္ တေၾကာတြင္ ထိုေရကန္ကိစၥသာမက PNO အမည္သုံး၍ ေျမကြက္ေဖာ္ထုတ္ေနမႈမ်ားကို နယ္ေျမခံမ်ားႏွင့္ ရြာသူရြာသားတို႔က တိတိက်က် ေသေသခ်ာခ်ာ လာေရာက္ စိစစ္ စစ္ေဆးေပးရန္ လိုလားေနၾကပါသည္။ ျပည္နယ္အစိုးရ အေနျဖင့္ ေမာက္စံကိစၥတြင္ တစ္ခြန္းမွ် မဟေလေသာေၾကာင့္ ယခုကိစၥတြင္လည္း ျပည္နယ္အစိုးရကို ယုံၾကည္မႈအားနည္းေနၾကၿပီး ေနျပည္ေတာ္အထိ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအထိ တိုင္ၾကားႏိုင္လွ်င္ ပိုမိုထိေရာက္ႏိုင္သည္ဟု ေျပာဆိုေနၾကေၾကာင္းပါ။


No comments: