ပအုိ၀္းအမ်ိဳးသားေန႔ျဖစ္ေပၚလာပံု

အမ်ဳိးသားေန႔သည္ လူမ်ဳိးတိုင္းအတြက္ အမ်ဳိးသားစိတ္ဓါတ္ ရွင္သန္ထက္ျမက္ေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားစာေပ ယဥ္ေက်းမႈ ေဖာ္ထုတ္ထိန္းသိမ္းေရး စသည္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ အေရးပါေသာ ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္သည္။ ပအို၀္း လူမ်ဳိးတို႔သည္ မိမိတို႔ထူးျခားသည့္ သမိုင္းအစဥ္ အလာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဒဲဥ္သီးလာေဗြ ေခၚ တေပါင္းလ ျပည့္ေန႔ကို ပအို၀္းအမ်ဳိးသား ေန႔ အျဖစ္သတ္မွတ္ၾကသည္။ 


ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား သက္ရွိထင္ရွားခ်ိန္တြင္ သု၀ဏၰဘုမိ သထံုျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ သူရိယစႏၵာမင္းသည္ ပအို၀္းလူမ်ဳိးတို႔အတြက္ ေတာက္ပေသာ ေခတ္ကာလကို ဖန္တီးေပးခဲ့သည္။ ထိုမင္းသည္ သထံုၿမိဳ႕ရွိ ေရႊစာရံေစတီေတာ္၏ မူလဒါယာကာလည္းျဖစ္သည္။ ဤေက်းဇူးတရားကို ေအာက္ေမ့တမ္းတ သတိရျခင္းအား ျဖင့္ သူရိယစႏၵာမင္း၏ ေမြးေန႔ျဖစ္ေသာ တေပါင္း လျပည့္ေန႔ကို ပအို၀္းအမ်ဳိးသားေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ 

သူရိယစႏၵာမင္းသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္က မဟာသကၠရာဇ္(၃)ခုႏွစ္ တေပါင္းလျပည့္ စေနေန႔တြင္ ေနထြက္လ၀င္၊ ေနေရာင္ လေရာင္ ေရာယွက္ေသာ အခ်ိန္တြင္ ဖြားျမင္သျဖင့္ သူရိယစႏၵာ ဟု ေခၚတြင္ခဲ့သည္။

ေအာက္ျမန္မာျပည္ရွိ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို႔သည္ လယ္ယာလုပ္ငန္းကို အဓိကထား လုပ္ကိုင္ၾကသည္။ လုပ္ငန္းခြင္ ရုပ္သိမ္းၿပီးစီးသည့္ တေပါင္းလတြင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ႏွင့္ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္ မိအိုဖအို အႀကီးအကဲမ်ားကို ဆြမ္းဦးကပ္လွဴကာ ေကာက္ဦးတင္ပဲြမ်ား က်င္းပၾကသည္။ ေကာက္ဦးေကၽြးေမြးပဲြတြင္ ေဆြမ်ဳိးမ်ားကို တစ္ႏွစ္ တစ္ႀကိမ္ေတြ႕ဆံုခြင့္ရ ခဲ့ၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ တေပါင္းလျပည့္ေန႔ ေရာက္တိုင္း ေရႊစာရံေစတီ ဘုရားကုန္းေျမ၌ ဘုရားကို ေကာက္ဦးပူေဇာ္ပဲြ ေဆြမ်ဳိးဆံုပဲြျပဳလုပ္ရာမွ ပအို၀္းအမ်ဳိးသားေန႔ အျဖစ္သို႔ ေပၚေပါက္လာခဲ့ရသည္။

ဖဆပလ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းသည္ သထံုနယ္၌ လယ္ယာစီမံကိန္းမ်ား ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ ပအို၀္း ရြာသားတို႔သည္ မိမိတို႔ ဘိုးဘြား လက္ထက္ကတည္းက ပိုင္ဆိုင္လာေသာ လယ္ေျမမ်ားကို ဖဆပလ အစိုးရက အဓမၼ သိမ္းဆည္းျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္။ ထိုေၾကာင့္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ ပအို၀္းေတာင္သူ အမ်ဳိးသားအဖဲြ႕ခ်ဳပ္ ဦးေဆာင္ေသာ လူအင္ အား တစ္ေသာင္း ေက်ာ္ သထံုၿမိဳ႕ေပၚသို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ခ်ီတက္ဆႏၵျပခဲ့သည္။ ထိုဆႏၵျပပဲြတြင္ အဆိုသံုးရပ္ကို တင္သြင္းခဲ့ရာ “ပအို၀္းလူမ်ဳိးကို ေတာင္သူဟု ေခၚေ၀ၚသံုးစဲြေရးသားျခင္း မျပဳေရး” အခ်က္ကိုသာ လိုက္ေလ်ာခဲ့ သည္။ 

ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ ပအို၀္းအမ်ဳိးသားေန႔ကို ေရႊစာရံ ေစတီတြင္ သာမက ပအို၀္းအမ်ဳိးသားမ်ား စုေ၀းေန ထိုင္ရာအရပ္တိုင္းတြင္ စည္ကားစြာ က်င္းပလာၾကသည္။ ယင္းသို႔ က်င္းပရာတြင္ ရာစုႏွစ္မ်ားစြာ ကတည္းက က်င္းပလာခဲ့ ေသာ မိဘဘိုးဘြားတို႔၏ အစဥ္အလာကို တန္ဖိုးထားေလးစားျခင္းအားျဖင့္ က်င္းပသည့္ အႀကိမ္ အေရအတြက္ကို တည့္သြင္းက်င္းပျခင္းမျပဳပဲ က်င္းပလာၾကပါသည္။

ယခုအခါ ပအို၀္းအမ်ဳိးသားေန႔ကို သာမန္က်င္းပျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အသက္(၈၀) ေက်ာ္ ဘိုးအိုဘြားအို မ်ားကို ကန္ေတာ့ျခင္း၊ ပရိယတၱိစာေပတြင္ ထူးခၽြန္စြာ ေအာင္ျမင္ ေသာ ပအို၀္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ဆုမ်ား ခ်ီးျမႇင့္ျခင္း စသည့္ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ လာၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုအျပင္ ပအို၀္းေဒသတြင္းရွိ အျခားေသာတိုင္းရင္းသား လူငယ္မ်ားအား တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ပိုမိုရင္းႏွီးမႈရွိလာေအာင္ ယဥ္ေက်းမႈအဆိုအက အတီး အမႈတ္မ်ားဖလွယ္ျခင္းႏွင့္ အားကားစားၿပိဳင္ပဲြမ်ား က်င္းပေပးျခင္း စသည္ျဖင့္ ျပဳလုပ္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။

က်မ္းကိုး
“ပအို၀္း” ေမာင္ခြန္ႏြယ္၊ အင္းေလး၊ ၁၉၉၁
ျပည္ေထာင္စုထဲ့က ပအို၀္း၊ ပီအဲန္အိုထုတ္ေ၀၊ ၂၀၀၇
 =============================================

၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၁၀) ရက္တြင္ တေပါင္းလျပည့္ေန႔ျဖစ္သည့္ ပအုိ၀္းအမ်ိဳးသားေန႔ က်ေရာက္ေတာ့မည္ျဖစ္သျဖင့္၊ ပအုိ၀္းအမ်ိဳးသားေန႔ ျဖစ္ေပၚလာရသည့္အေၾကာင္းမ်ားကို မိမိတုိ႔ပအုိ၀္းလူမ်ိဳး မ်ားႏွင့္ အျခားေသာတုိင္းရင္သားလူမ်ိဳးမ်ား ပုိမုိသိရွိနားလည္လာေစရန္ ပအုိ၀္းအမ်ိဳးသားေန႔ျဖစ္ေပၚလာပံုကုိ ျပန္လည္တင္ျပလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤေစာင္းပါးကို ခြဳိပအုိ၀္း စာမ်က္ႏွာေပၚမွ ကူးယူ၍ ျပန္လည္ေဖၚျပ ထားျခင္းျဖစ္သည္။

No comments: