အျမင္ေဆာင္းပါး | ရေ၀သွ်င္ (ၿမိဳင္နန္းေျမ)
ဇြန္လ ၂၀ ရက္၊ ၂၀၁၄ ခု | ေတာင္ႀကီးတုိင္းမ္
ခုတေလာ အြန္လိုင္းမွာ ေပၚျပဴလာအျဖစ္ဆုံး လူအမ်ား စိတ္အ၀င္စားဆုံးနဲ႔ လူေျပာအမ်ားဆုံးကေတာ့ မဟာသႏၱိသုခ သတင္းပါပဲ။ အဲဒီျဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ သံဃာအခ်င္းခ်င္း စိတ္၀မ္းကြဲမႈေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာၾကသလို သံဃာနဲ႔ျပည္သူလဲ စိတ္၀မ္းေတြကြဲလာႏိုင္တယ္လို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရးသားၾကတာကိုလဲ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီေရးသားခ်က္ေတြကို မမွန္ဘူးလို႔ေတာ့ ျငင္းခ်က္မထုတ္လိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာ သတိျပဳမိတာက အဲဒီျဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ ပဋိပကၡျဖစ္ပြားလာမွာထက္ အဲဒီျဖစ္ရပ္ကို ေရးျပထားတဲ့ သတင္းအေရးအသားေတြေၾကာင့္ ပဋိပကၡကို ပိုၿပီးတြန္းအားေပးေနတယ္လို႔ ထင္ျမင္မိတယ္။ မီးထက္ ေလာင္စာက ပိုေၾကာက္စရာ ေကာင္းတတ္လို႔ပါ။ ဒီလိုေျပာလိုက္ေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕က ေျပာၾကလိမ့္မယ္။ မဟန ဘက္ ပါတယ္။ အစိုးရလက္ကိုင္တုတ္ အစရွိသျဖင့္ေပါ့။
အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ မဟန ဆိုတာကိုလဲ ရာႏႈန္းျပည့္ မယုံသလို အစိုးရကိုလဲ သန္႔ရွင္းတဲ့ အစိုးရလို႔ မိမိကိုယ္တိုင္လဲ မယူဆထားတာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို မၾကည္ညိဳတိုင္း မယုံၾကည္တိုင္း သူမ်ားေတြ ေျပာေနၾကဆိုေနၾကသလို ေျပာခ်င္တဲ့စိတ္ေတာ့ မရွိပါဘူး။ ကိုယ္ျမင္ရင္ ျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ မဟနဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သံဃာ့ထိပ္ေခါင္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ လူႀကီးကေလးသူငယ္က အစ မေကာင္းခ်ည္းပဲ ျမင္သြားရင္ ႏိုင္ငံအတြက္ မေကာင္းသလို သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းအတြက္လဲ ေကာင္းစရာ မရွိဘူးလို႔ ျမင္လို႔ပါပဲ။ (တိတိက်က် ခိုင္ခိုင္လုံလုံ အေျချမစ္ျမစ္ သိလာမွပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။) ဒါေၾကာင့္ အမ်ားစု မေတြးမိ မေရးမိတဲ့ ရႈေထာင့္ကေနပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ မိမိဘာသာ ျမင္မိထင္မိတဲ့ အယူအဆဆိုလဲ မမွားပါဘူးလို႔ ေရွးဦးစြာ အသိေပးပါရေစ။
(၁) မဟန ဆိုတာ အမ်ားေတြ ေျပာေနသလို ဟိုေက်ာင္းလိုက္သိမ္း ဒီေက်ာင္းလိုက္သိမ္းနဲ႔ ေက်ာင္းသိမ္းတဲ့ ရာဇ၀င္ေတြ မ်ားျပားေနတဲ့ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုလား။
ဒီအခ်က္ကိုေတာ့ ေယဘုယ်အားျဖင့္ မဟုတ္ဘူးလို႔ပဲ ေျပာရမွာပါ။ စစ္အစိုးရ လက္ထက္တုန္းက သံဃာ့ကိစၥ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အမုန္းခံ ၀င္မေျပာဘဲ ႏႈတ္ဆိတ္ေနခဲ့တာကို တစ္ခ်ိဳ႕က အားမလိုအားမရစိတ္နဲ႔ မဟန ဆိုရင္ အလိုလိုေနရင္း အေကာင္းမျမင္တတ္ၾကပါဘူး။ မိမိကိုယ္တိုင္လဲ ဒီလိုပဲ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္လို႔ ရိုးသားစြာ ၀န္ခံပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က စစ္အစိုးရလက္ထက္မွာ အစိုးရရဲ့ သေဘာထားအရ မဟန အမည္သုံးၿပီး ေက်ာင္းေတြကို ခ်ိတ္ပိတ္ခဲ့တာေတြလဲ ခပ္မ်ားမ်ား ရွိခဲ့ပါတယ္။ (အာဏာရွင္ကို ဖီဆန္ရဲဖို႔ဆိုတာ လူတိုင္း မတတ္ႏိုင္ပါဘူး၊ မရဲ၀ံ့ပါဘူး။) အဲဒီလို အာဏာရွိသူေတြ အလိုက် အသုံးခ်ခံေနခဲ့ရတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့လဲ မဟနကို အဆိုးပဲ ျမင္ခဲ့က်ပါတယ္။ ျမင္သူေတြအတြက္လဲ သဘာ၀က်ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သတိျပဳမိသေလာက္ေတာ့ လတ္တေလာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ သႏၱိသုခလို မဟနေတြ ကိုယ္တိုင္ သံဃာေတာ္ေတြကိုယ္တိုင္ အင္အားသုံးၿပီး ကာယကံေျမာက္ ၀င္ေရာက္ခ်ိတ္ပိတ္တာမ်ိဳး သိမ္းဆည္းတာမ်ိဳးေတာ့ မၾကားရဖူးသေလာက္ပါပဲ။ (ဟုတ္ မဟုတ္ စဥ္းစားၾကည့္ၾကဖို႔ပါ)။ အစိုးရက သိမ္းတယ္။ မဟနက ၿငိမ္ေနတယ္။ အမည္အသုံးခံတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ေတြ႕မိပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ၀င္ေရာက္သိမ္းဆည္းတာ စာေရးသူအေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီတစ္ႀကိမ္ပဲ ၾကားဖူးေသးတယ္လို႔ပဲ ေျပာပါရေစ။ လက္လွမ္းမမီတာ ဆိုရင္ေတာ့ မိမိရဲ့ ညံ့ဖ်င္းမႈကို ခြင့္လြတ္ပါ။
(၂) ဒီေက်ာင္းေတာ္ႀကီးက အမ်ားေျပာဆိုေရးသားေနၾကသလို ပီနန္ဆရာေတာ္ပိုင္ ဟုတ္မဟုတ္၊ တစ္နည္းေျပာရရင္ မဟနနဲ႔ သက္ဆိုင္ျခင္း အစိုးရနဲ႔ သက္ဆိုင္ျခင္း လုံး၀ကင္းလြတ္မႈ ရွိမရွိ။ ( ေျမဂရန္ ကိစၥကို အဓိက မဆိုလိုပါ။)
ဒီအခ်က္အေနနဲ႔ ၾကည့္ျပန္ေတာ့ ပီနန္ဘက္က အင္အားသာတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ေပမယ့္ မဟနနဲ႔ အစိုးရအေနနဲ႔ကလဲ ေျပာစရာေတြ ရွိေနလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆတယ္။ ဆိုလိုတာက ဒီေက်ာင္းကို စတင္တည္ေဆာက္ခ်ိန္ သက္ဆိုင္ရာ ဌာနအဖြဲ႕အစည္း အကူအညီ ပါမပါ၊ ပါရင္လဲ ရာခိုင္ႏႈန္း အတိုင္းအတာ ဘယ္ေလာက္ထိ ပါတယ္ဆိုတာ သိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ မဟန အေနနဲ႔ကေတာ့ ပါစရာ မရွိပါဘူး။ အစိုးရအဖြဲ႕ အစည္းအေနနဲ႔ ပါမပါ ဆိုတာပဲ အဓိက ေျပာလိုရင္းပါ။ တကယ္လို႔သာ ရာခိုင္ႏႈန္း ထက္၀က္ေလာက္ ပါ၀င္ေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မဟနနဲ႔ (အစိုးရနဲ႔) ပီနန္ဆရာေတာ္တို႔ သူပိုင္ကိုယ္ပိုင္ အျငင္းပြားၾကတာ သဘာ၀ က်တယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ ေနာက္ထပ္စဥ္းစားႏိုင္တာက အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက အဲဒီေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္တဲ့ေနရာမွာ ပီနန္ဆရာေတာ္ ဦးေဆာင္တယ္ဆိုရင္ ပီနန္ဆရာေတာ္က ဌာနဆိုင္ရာအကူအညီ မပါဘဲ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေျခ ရွိမရွိ၊ ဌာနဆိုင္ရာတို႔ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ျခင္း ရွိမရွိ၊ ဌာနဆိုင္ရာက လုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္ဆိုရင္လဲ ဌာနဆိုင္ရာအေနနဲ႔ ပီနန္ဆရာေတာ္ရဲ့ အကူအညီ မပါဘဲ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေျခ ရွိမရွိ၊ ပီနန္ဆရာေတာ္ရဲ့ အရွိန္အ၀ါကို သုံးခဲ့ျခင္း ရွိမရွိလဲ ထဲ့သြင္းစဥ္းစားသင့္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခု ေထာက္ျပစရာ ရွိတာက ၾကားရသေလာက္ (ဖတ္မိသေလာက္ေပါ့) ဒီေက်ာင္းကို အပ္တာဟာ ဦးခင္ညြန္႔လက္ထက္လို႔လဲ ၾကားတယ္။(ဦးခင္ညြန္႔အပ္တယ္လို႔လဲ ေျပာၾကတယ္)။ အဲဒီအခ်ိန္က ဦးခင္ညြန္႔ေခတ္လို႔ေတာင္ ေျပာႏိုင္တဲ့ကာလ။ ဒါေပမယ့္ ဦးခင္ညြန္႔ဆိုတာက တစ္နည္းအားျဖင့္ အစိုးရရဲ့ ကိုယ္စားလွယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ခင္ညြန္႔အပ္(လွဴ)တယ္ဆိုရင္ အစိုးရကလဲ အပ္(လွဴ)တယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္ပါတယ္။ ဒီလိုဆို စဥ္းစားစရာ တစ္ခုရွိလာတာက နဂိုရ္ထဲက ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းဆိုရင္ သူတစ္ပါးက မိမိကို အပ္စရာ လိုသလား။ သူတစ္ပါး အပ္မွ ပိုင္တာ ဟုတ္ပါ့မလား။ (ခုျဖင့္ ပီနန္ဆရာေတာ္ကို ဦးခင္ညြန္႔အပ္တယ္ဆိုေတာ့ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနသလားလို႔ပါ) ဒီအခ်က္တစ္ခ်က္နဲ႔တင္ အျငင္းပြားဖို႔ ခိုင္မာလုံေလာက္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ သူတစ္ပါး အပ္မွ ပိုင္တယ္ဆိုရင္ မူလထဲက မိမိပိုင္တဲ့ သေဘာ ဟုတ္ပါေတာ့မလား။ ဒါလဲ စဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္တစ္ခုလို႔ ျမင္ပါတယ္။
(၃) ပီနန္ဆရာေတာ္ကို ပုဂၢလိကပိုင္ အပ္ႏွင္းထားျခင္း ဟုတ္မဟုတ္။ အစိုးရပိုင္ အေဆာက္အအုံကို ပုဂၢလိကသို႔ ေပးခြင့္ရွိ မရွိ၊ ပုဂၢလိကပိုင္ အၿပီးအပ္ႏွံရိုး ထုံးစံ ရွိမရွိ။ (အထူးသျဖင့္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အအုံမ်ား)
ဒီအခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ရင္လဲ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ပါ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ မိန္႔ၾကားခ်က္အရ ေရစက္ခ်စဥ္က ပုဂၢလိက ေရစက္ခ်ျခင္း မဟုတ္ဘူးလို႔ သိရတဲ့အတြက္ ပုဂၢလိက အပ္ႏွံျခင္း မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာနိဳင္ပါတယ္။ နည္းနည္းထပ္ျဖည့္ ေျပာခ်င္တာက အစိုးရကိုယ္စားလွယ္လို႔ ဆိုႏိုင္တဲ့ ဦးခင္ညြန္႔က ပီနန္ဆရာေတာ္ကို အပ္တယ္ဆိုေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္း အေနနဲ႔ သူတို႔ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ေက်ာင္းကန္ အေဆာက္အအုံေတြကို အပ္ႏွင္းတဲ့အခါမွာ ခဏတာ အပ္ႏွံျခင္းထက္ အၿပီးအပ္ႏွံျခင္း ဘယ္ဟာက ပိုမ်ားမလဲ။ အၿပီးအပိုင္ အပ္ႏွံတဲ့ ထုံးစံ ရွိပါရဲ့လား။ ဥပမာ အစိုးရပိုင္(မဟနပိုင္)လို႔ ဆိုႏိုင္တဲ့ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္ေတြနဲ႔ သာသနာ့တကၠသိုလ္ ႀကီးေတြကို အၿပီးအပိုင္ အပ္ႏွံမႈမ်ိဳး ျပဳလုပ္ပါရဲ့လား။
(၄) မဟန အေနနဲ႔ တစ္ဘက္သတ္ အင္အားသုံးခဲ့တယ္ အႏိုင္က်င့္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ဟုတ္မဟုတ္။
သိရသေလာက္ေတာ့ မတ္လကုန္ခါနီးေလာက္ထဲက ပီနန္ဆရာေတာ္ကို ေက်ာင္းေတာ္ကေန ထြက္ခြါေပးဖို႔ စာထုတ္အသိေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုထြက္ခြါဖို႔ သတိေပးလိုက္တဲ့စာဟာ မတရားပါဘူးဆိုရင္ ပီနန္ဆရာေတာ္အေနနဲ႔ မဟနထဲမွာ ပါ၀င္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီး ႏွစ္ပါးသုံးပါးႏွင့္ ေတြ႕ဆုံေလွ်ာက္ထားၿပီး အက်ိဳးအေၾကာင္း ရွင္းျပသင့္ပါတယ္။ သက္ေသသာဓက ခိုင္ခိုင္မာမာ ရွိရင္လဲ တင္ျပသင့္ပါတယ္။ မဟန ထဲမွာ မပါလဲ အမ်ား ေလးစားၾကည္ညိဳရတဲ့ သက္ႀကီး၀ါႀကီး ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ေလွ်ာက္ထားၿပီး မဟနကို ေမတၱာရပ္ခံေပးဖို႔ ေလွ်ာက္ထားသင့္ပါတယ္။ အခြင့္လဲ သာမယ္ဆိုခဲ့ရင္ေပါ့။ အဲဒီလို ႀကိဳးစားခဲ့ေပမယ့္ မဟန ဘက္က လက္မခံခဲ့တာ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီလို ႀကိဳးစားဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတာင္မွ မဟနဘက္က မေပးခဲ့တာမ်ိဳး ဆိုရင္ေတာ့ ပီနန္ဆရာေတာ္အလြန္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ မဟန အလြန္လို႔ပဲ ေျပာရေတာ့မွာပါ။ အဲဒါမ်ိဳးဆိုရင္ တစ္ဘက္သတ္ အင္အားသုံးတယ္ အႏိုင္က်င့္တယ္ဆိုတာ မွန္တယ္လို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။
ခုေတာ့ အဲဒီလိုခ်ည္း မဟုတ္ခဲ့ဘဲ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲေတြလုပ္ ေက်ာင္းတိုက္က တစ္လက္မမွ် ခြါေပးမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာဆိုတုန္႔ျပန္လိုက္တာဟာ ႏိုင္ငံေရးမွာ ေျပာေျပာေနတဲ့ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ဆုံေရး လမ္းစဥ္လိုပါပဲ အပ်က္ပ်က္နဲ႔ ႏွာေခါင္းေသြးထြက္ကိန္းကို ဦးတည္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခ်က္က ေျပရာေျပေၾကာင္း ျဖစ္ေအာင္ မႀကိဳးစားဘဲ ငါလဲငါ့ပရိသတ္နဲ႔ ဆိုတဲ့ မာန္မာနေတြ ေရွ႕တန္းတင္တဲ့သေဘာမ်ား သက္ေရာက္ေနမလား။ ႏိုင္ငံတစ္ခုမွာ အဓိကအက်ဆုံးျဖစ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုကို အဲဒီနည္းနဲ႔ တုန္႔ျပန္တာဟာ တကယ္လို႔မ်ား အထေျမာက္သြားမယ္ဆိုရင္ ေနာင္လာေနာင္သားေတြအတြက္ မဟနကို မထီေလးစားျပဳဖို႔ လမ္းျပတစ္ခု ျဖစ္သြားခဲ့ရင္လဲ မေကာင္းဘူးလို႔ ယူဆမိပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မဟနရဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာကို ေသးသိမ္ေအာင္ ဖ်က္ဆီးရာမ်ား ေရာက္ေနမလားလို႔ပါ။ ပီနန္ဆရာေတာ္ဘက္က လုံး၀ကို တစ္ရာ ရာခုိင္ႏႈန္း မွန္ကန္ေနပါတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာလုပ္သင့္တဲ့ ကိစၥပါ။ ဒါေပမယ့္ ခုကိစၥမွာက အျငင္းပြားစရာေတြ မ်ားစြာရွိေနတဲ့အတြက္ ေစာလြန္းတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
(၅) အမွန္တရား အားၿပိဳင္တဲ့ပြဲလား။ မာန္မာနေတြ ဂုဏ္သိကၡာေတြ စီးခ်င္းထိုးတဲ့ပြဲလား။ အမုန္းတရားနဲ႔ အာဃာတေတြ ႏိုးထလာတဲ့ပြဲလား။
ျဖစ္ရပ္ကို ၿခဳံၾကည့္မိတဲ့အခါက်ေတာ့ မဟနအေနနဲ႔ ေထာက္ထားစရာေတြ မရွိရင္ ခုေလာက္အရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္တဲ့ လုပ္ရပ္မ်ိဳးကို ဒီေခတ္ဒီကာလႀကီးမွာ ဂုဏ္သိကၡာ အပ်က္ခံၿပီး လုပ္ပါ့မလား။ ဒီေက်ာင္းကို မဟနက ပိုင္ေတာ့ေကာ တစ္ပါးပိုင္အေနန႔ဲ ျခယ္လွယ္လို႔ ရပါသလား။ တစ္ပါးခ်င္းအေနနဲ႔ ကိုယ္က်ိဳးဘယ္ေလာက္ရွိမလဲ။ သူတို႔လဲ သူတို႔ေက်ာင္းပိုင္ ကိုယ္စီရွိၿပီးသားေလ။ ဒါေၾကာင့္ အမွန္တရား တစ္ခုခု မရွိဘဲ ခုလို ကိစၥမ်ိဳးကို လုပ္ပါ့မလားဆိုတာ စဥ္းစားစရာပါ။ လူၿပိန္းစဥ္းစားနည္း စဥ္းစားမိတာပါ။
ပီနန္ဆရာေတာ္အေနနဲ႔ ၾကည့္ျပန္ေတာ့လဲ ျမန္မာသာမက ကမၻာကို ေျခဆန္႔ သာသနာျပဳေနတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီး၊ ႏိုင္ငံတကာမွာလဲ သူ႔ေက်ာင္းက တစ္ေက်ာင္းမက ရွိေနတာ အမွန္။ ေက်ာင္းေလးတစ္ေက်ာင္း ပိုင္ရဖို႔အတြက္နဲ႔ သူ႔ရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာေတြ နာမည္ေတြ အပ်က္ခံပါ့မလား။ ဒီေက်ာင္းကို သူမအုပ္ခ်ဳပ္ရေတာ့ေကာ သူ႔အတြက္ ဘာအက်ိဳးယုတ္သြားမလဲ။ နိဳင္ငံတကာက သူ႔ေက်ာင္းတိုက္ဟာ ျမန္မာထက္ေတာ့ အပုံႀကီး သာမွာပဲေလ။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူလဲ မွန္တယ္လို႔ ယူဆလို႔ ခုလို လုပ္ေဆာင္တာလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
အဆိုးဘက္က ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မဟနကလဲ မမွန္မွန္း သိသိနဲ႔ မတရားမွန္း သိသိနဲ႔ ငါတို႔က သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမွာ အျမင့္ဆုံးအဖြဲ႕အစည္းပဲ၊ ငါတို႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာကိုေတာ့ မေလးမစား လုပ္လာရင္ေတာ့ ႏွိပ္ကြပ္ရမွာပဲ။ ၿငိမ္ေနရင္ အညံ့ခံရာက်တယ္ သိကၡာက်တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ဇြတ္လုပ္တာမ်ိဳးလဲ ရွိႏိုင္တာပါပဲ။
ပီနန္ဆရာေတာ္လဲ တစ္ဦးတည္းပိုင္ မဟုတ္မွန္း သိသိနဲ႔ မဟနကုိ တိုက္ခိုက္ခ်င္တဲ့သေဘာ၊ စစ္အစိုးရသက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္လုံး အလိုတူအလိုပါ ေနခဲ့တဲ့ မဟနကို အၿငိဳးအေတးနဲ႔ ဂုဏ္ႏွိမ္ခ်င္တဲ့ သေဘာ၊ (စစ္အစိုးရနဲ႔ ပနံသင့္တဲ့ သူကို ရွင္လူရဟန္း အျမင္မၾကည္တတ္တာ မ်ားတယ္ေလ) တစ္ပါးပိုင္လို႔ အမ်ားက ျမင္ၿပီးမွ မပိုင္ဘူးဆိုရင္ သိကၡာက်ရခ်ည္ရဲ့ဆိုၿပီး ကမၻာ့တစ္လြားမွာ က်င္လည္လာတာ သာသနာျပဳ ဆိုတဲ့ ဂုဏ္သိကၡာေတာ့ အပြန္းပဲ့ မခံႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ဒီကိစၥေတြကို လုပ္ေဆာင္ေနတာမ်ိဳးလဲ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိႏိုင္တာပါပဲ။ (ျဖစ္ႏိုင္ေျခေတာ့ အေတာ့္ကို နည္းတာေပါ့။)
ဒါ့ေၾကာင့္ အဲဒီလို ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္က သူမွန္တယ္ ငါမွန္တယ္နဲ႔ အျငင္းအခုံ ပဋိပကၡေတြ လုပ္ေဆာင္ေနၾကတာဟာ အမွန္တရားအတြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနၾကတာ ျဖစ္ႏိုင္သလို မာန္မာနႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာအတြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနၾကတာလဲ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါထက္မက အမုန္းတရားနဲ႔ အၿငိဳးအေတး အာဃာတေတြအတြက္ တုၿပိဳင္ေနၾကတာလဲ ျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေဘးလူေတြ အေနနဲ႔ အေျခခံကအစ ေျခေျချမစ္ျမစ္ တကယ္တိတိက်က် မသိဘဲ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ျပစ္မွားေနတာဟာ (အထူးသျဖင့္ ဆဲဆိုေနတာေတြဟာ) ဓားခုတ္ရာကို လက္၀င္လွ်ိဳတာမ်ိဳးလို မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ တိုးပြားလာမွာ စိုးပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အျပဳသေဘာ ေျပာဆိုေ၀ဖန္တာမ်ိဳးကိုသာ လုပ္သင့္ၿပီး ဆဲဆိုတာမ်ိဳးကိုေတာ့ မလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္။ စာေရးသူ အေနနဲ႔ကေတာ့ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္မွာ အမွန္တရားဆိုတာ ရွိေနႏိုင္သလို အမွားကိုယ္စီ အားနည္းခ်က္ကိုယ္စီလဲ ရွိေနၾကလိမ့္မယ္လို႔ ယုံၾကည္မိပါတယ္။ (ဖတ္ရသူတိုင္း ကြဲလြဲခြင့္ ရွိပါတယ္။)
ရေ၀သွ်င္-ၿမိဳင္နန္းေျမ ၁၉-၆-၂၀၁၄
No comments:
Post a Comment