ပအုိ၀္းရိုးရာသီတင္းကၽြတ္ပြဲေတာ္

ေနာင္ခမ္းခါ။ ၂၀၀၉

ဗုဒၶဘာသာကုိ ယံုၾကည္ကုိးကြယ္ၾကသည့္ ပအုိ၀္းလူမ်ိဳးတုိ႔သည္၊ ၀ါဆုိလဆုတ္ (၁) ရက္ေန႔ညမွ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန႔အထိကုိ ၀ါတြင္း (၃) လ ဟု သတ္မွတ္ထားပါသည္။

၀ါတြင္း (၃) လအတြင္း ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသည္ သာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္တြင္ သီတင္းသံုးေနထုိင္ၿပီး၊ နတ္မ်ားကို ဗုဒၶတရားေဟာၾကားေပးေတာ္မူေသာ အခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္လက္ခံၾကသည္။


သာ၀တိ ံသာနတ္သားတုိ႔အား တရားေတာ္မ်ားေဟာၾကားေတာ္မူေပးၿပီးေနာက္၊ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔၊ နံနက္အာရုဏ္မတက္မီအခ်ိန္၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္မွ လူ႕ျပည္သုိ႔ ဆင္းတက္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ ေလာက (၃) ဘံုျဖစ္ေသာ လူ႕ဘုံ၊ နတ္ဘံု ႏွင့္ ငရဲဘံုအေၾကာင္းတုိ႔အား လူသားမ်ားကို ေဟာၾကားဆံုးမေတာ္မူၿပီး လူသားအားလံုးတို႔၏ စကၡဳအာရံုကုိလည္း ဖြင့္ေပးသည္ဟု ပအို၀္းလူမ်ိဳးမွ ယံုၾကည္သက္၀င္ၾကသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာကို အမ်ားစု ကုိးကြယ္ၾကသည့္ ပအုိ၀္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္၊ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား လူ႔ေလာကသုိ႔ မဆင္းတက္မီ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔မတုိင္မီ အဖိတ္ေန႔တြင္၊ ရြာအလည္ႏွင့္ မိမိတို႔အိမ္ေရွ႕ ၀ါရံတာတုိ႔၌ ပအုိ၀္းလုိ "ေတာင္ပြတ္" ေခၚ ဘုရားစင္မ်ား တည္ေဆာက္ၿပီး၊ လယ္ယာ ၿခံထြက္ သစ္သီး ၀လံ သစ္ႏွံမ်ား ပန္းမ်ိဳးစံုမ်ားတုိ႔ကို ခ်ိတ္ဆြဲပူေဇာ္ၾကသည္။ ယင္းဘုရားစင္ကို ပအုိ၀္းအေခၚအားျဖင့္ "ေတာင္ပြတ္" ဟုေခၚသည္။ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ နံနက္ အာရုဏ္မတက္ခင္တြင္ ဆီမီး၊ ဖေယာင္းတုိင္၊ အေမြးတုိင္းတုိ႔ကို ထြန္းညိွၿပီး ဆြမ္းေတာ္မ်ားပါ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းေတာ္မူၾကသည္။

အေၾကာင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရား ဆင္းတက္ေတာ္မူေသာ အခ်ိန္ကို ရည္စူးၿပီးဆက္ကပ္လွဴဒါန္းျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ပူေဇာ္ဆက္ကပ္သည့္အက်ိဳးတုိ႔ေၾကာင္း တႏွစ္တာလံုးအတြက္ အစားဆင္းရဲျခင္း၊ အေနဆင္းရဲျခင္း၊ အ၀တ္ဆင္းရဲျခင္းမွ လြတ္ကင္းၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕သည့္ ဘ၀သုိ႔ ေရာက္ရွိေစႏုိင္ေၾကာင္းကုိ ယံုၾကည္ၾကသည္။

အခ်ိဳ႕ေသာေက်းရြာမ်ားတြင္ ၀ကၤဘာမ်ား ေဆာက္လုပ္ၾကၿပီး ၀ကၤဘာအလယ္ဗဟုိတြင္ ဘုရားေစတီပုထုိးမ်ား၊ ဘုရားစင္မ်ား တည္ထား၍ ဆြမ္းေတာ္၊ ေရခ်မ္း၊ ပန္း၊ ဆီမီးမ်ား စသည္တုိ႔ကို ကပ္လွဴပူေဇာ ထြန္းညိွရန္ အဆင့္ဆင့္ လွည့္ပတ္၀င္ရပါသည္။

၀ါတြင္း (၃) လပတ္လံုး ဥပုဒ္ေန႔မ်ားတြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၌ ဥပုဒ္ေစာင့္တည္ၾကေသာ သက္ႀကီးရြယ္အုိမ်ားသည္ သီလေအာင္ပြဲ အထိမ္းအမွတ္အျဖင့္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ အလွဴေငြမ်ားထည့္၀င္ကာ ပေဒသာပင္မ်ားကုိ ျပဳလုပ္ၾကၿပီး ေန႔လည္ပုိင္းတြင္ ရြာတြင္းရွိလူငယ္ လူရြယ္မ်ားကို အဆုိပါ ပေဒသာပင္မ်ားကို စီတန္းလွည့္လည္ၾကပါသည္။ ပေဒသာပင္မ်ားကို ထမ္းၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း လက္ယာရစ္၍ သံုးပတ္ ပတ္ပါသည္။ သံုးပတ္ ပတ္ၿပီးေသာအခါ လွဴဖြယ္ပစၥည္မ်ားကို အတူတကြေရစက္ခ် တရားနာၾကပါသည္။

ထုိ႔ျပင္ လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ားသည္ ညေနပုိင္းတြင္ မိဘေဆြမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ သက္ႀကီးရြယ္အုိ အဘိုးအဘြားမ်ားကို မုန္႔မ်ား လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ သြားေရာက္လွဴဒါန္း ကန္ေတာ့ၾကပါသည္။ အဘိုးအဘြားမ်ားကို လွဴဒါန္းကန္ေတာ့ၾကၿပီးေနာက္ ညစာစားသံုးၿပီး အပ်ိဳမ်ားက မီးပံုးကုိယ္စီ ထြန္းညိွကာ ရြာအလည္တြင္ လာေရာက္စုၾကပါသည္။ လူပ်ိဳမ်ားကလည္း ပအုိ၀္းရုိးရာအုိးစည္ဗံုေမာင္းမ်ားကို ျပင္ဆင္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္စြာ တီးမႈတ္ ကခုန္ၾကပါသည္။

မီးပံုးရြာလွည့္ရန္အတြက္ ျပင္ဆင္မႈျပဳလုပ္ရာတြင္ ရြာတြင္းအပုိင္းလုိက္ ခြဲ၍ တာ၀န္ခြဲယူလုပ္ကုိင္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ထမ္းစင္မ်ားျပဳလုပ္ၿပီး မီးပံုးကုိ အလွဆင္ၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က ၀ါးတန္းရွည္ကုိ လူမ်ားကုိင္ႏုိင္ရန္အတြက္ လက္ကုိင္၀ါးတန္းမ်ားကို တပ္ဆင္ၿပီး ၀ါးတန္းရွည္ေပၚတြင္ မီးပံုးမ်ားကုိ ခ်ိတ္ဆြဲကာ အလွဆင္ၾကပါသည္။ တခ်ိဳ႕ကမူ မီးပံုးမ်ားကို အုပ္ထဲတြင္ထည့္ကာ ဦးေခါင္းေပၚတြင္ ရြက္ႏုိင္ရန္ ျပင္ဆင္မႈမ်ားျပဳလုပ္ၾကပါသည္။

မီးပံုးမ်ားလွည့္လည္သည့္အခါ ရြာလည္မွ စ၍ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသုိ႔ ဗုိေမာင္းမ်ား တီးခတ္၍ ကခုန္ၿပီး ပအုိ၀္းရုိးရာ စကားထာမ်ားျဖင့္ လူငယ္ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ေယာက္မွ တုိင္ၿပီး က်န္သည့္လူမ်ား လုိက္ဆုိ၍ ျမဴးထူးစြာ လွည့္ပတ္ၾကသည္။

မီးပံုမ်ားလွည့္ရာတြင္ အဖိတ္ေန႔ည၊ လျပည့္ညႏွင့္ လျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႕ည စသျဖင့္ စုစုေပါင္း သံုးညလွည့္ပတ္ပါသည္။

ဤသုိ႔ျဖင့္ ကၽြႏိုပ္တုိ႔ ပအုိ၀္းရုိးရာသီတင္းကၽြတ္ပြဲေတာ္ကုိ က်င္းပၾကသည္ျဖစ္ရာ အေ၀းတေနရာမွ သီတင္းကၽြတ္ပြဲေတာ္ႏွင့္ မီးပံုလွည့္ပြဲမွ ပအုိ၀္းရုိးရာဗုိေမာင္း၊ ပအုိ၀္းရုိးရာစကားထာႏွင့္ ပအုိ၀္းရိုးရာ"ေငါ၀္းေရ်ာ့" သံမ်ားကို ျပန္လည္ၾကားေရာင္ၿပီး လြမ္းဆြတ္တမ္းတ သတိရမိပါေတာ့သည္။

No comments: