ကိုေအာင္မိုးျမင့္။ ။ ေတာင္ေပၚက တို႕တစီးထီ လို႕ေျပာလုိက္တာနဲ႕ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕က ပအုိ၀္းေတြပဲ ျပဳလုပ္ၾကတဲ့ တစီးထီလို႕ေခၚတဲ့ ေဆးေတာ္ပြားရည္ကို ေျပးျမင္မိမွာ အမွန္ပါ။ အဲဒီ တစီးထီကို ဘယ္လိုလုပ္ရတယ္ဆိုတာ ကိုယ္တုိင္ ေဖာ္စပ္လုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ပအုိ၀္းအမ်ဳိးသား ခြန္စႏၱၱာဟိတ္က အခုလို ေျပာပါတယ္။
ခြန္စႏၱၱာဟိတ္။ ။ ေဆးျမစ္ရဲ႕အေနအထားကို အေလးအခ်ိန္ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့မွ ေရကိုေတာ့ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ေရက်က္ေအးနဲ႕ေပါ့၊ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ေရေအးနဲ႕ပါပဲ။ အဲဒီဟာထည့္တယ္။ ထည့္ၿပီးေတာ့ စိမ္တယ္။ အဲဒီစိမ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေဆးရဲ႕ အာနိသင္က ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ တကယ္လို႕ ႀကံသကာနဲ႕ စိမ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ အရသာနည္းနည္းပူတယ္ေပါ့။ ႀကံသကာနဲ႕က။ ထန္းညွက္နဲ႕ စိမ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ အရသာကို ထိန္းညိွေပးတဲ့သေဘာေပါ့။ အဲလိုမ်ဳိး စိမ္ၾကတာေတြ ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ေဆးစိမ္တဲ့ ေနရာမွာ ပိုၿပီးေတာ့ ျပင္းျပင္းေလး ရဖို႕အတြက္ဆိုရင္ ထန္းႏို႕ကိုထည့္တယ္။ ထန္းႏို႕အေျခာက္ေပါ့ေနာ္။ ထန္းပင္ ကထြက္တဲ့ ထန္းႏို႕အေျခာက္ကို ေရာၿပီးထည့္တယ္။ ေမြးတဲ့အရသာကို လိုခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ကန္႕ဘလူကိုထည့္ၿပီးေတာ့မွ အဲဒါလည္း တအားႀကီးမဟုတ္ဘူး။ သူ႕အခ်ဳိးအစား အလုိုက္ပဲ။ အဲလိုမ်ဳိးထည့္ၿပီးေတာ့မွ စိမ္ၾကတယ္။
ကိုေအာင္ေက်ာ္။ ။ တစီးထီကို ေဖာ္စပ္တဲ့ ေဆးျမစ္ကို အရင္စုထားရပါတယ္။ အဲဒီ ေဆးျမစ္ေတြကေတာ့ တျခားမဟုတ္ပါဘူး။ သဘာ၀ သစ္ဥသစ္ဖုထဲကျဖစ္တဲ့ ေတာေရွာက္ပင္ျမစ္၊ သံပုရာျမစ္၊ ငါးဥအနက္ပင္ျမစ္၊ သက္ကယ္ျမစ္၊ ကဒြတ္ေမြးျမစ္၊ ေရၾကဴျမစ္၊ ဥပသကာျမစ္တို႕ကို စုၿပီး စိမ္ထားတာပါ။
မခုိင္ခုိင္။ ။ အဲဒီအျမစ္ကိုရွာေဖြစုေဆာင္းၿပီး အေျခာက္လွန္းထားရပါတယ္။ လွန္းတဲ့ေနရာမွာလည္း ေနေသြ႕တဲ့ေနရာမွာ လွန္းထားရတယ္တဲ့။ ေနပူထဲမွာ မလွန္းရဘူး ေနရိပ္ထဲမွာ လွန္းရပါတယ္။ ေနာက္ အေျခာက္လွန္းထားတဲ့ သစ္ျမစ္ေတြကို စုၿပီး ပိတ္စသန္႕သန္႔႕နဲ႕ က်ပ္စည္းထုပ္သလို ထုပ္ထားၿပီး စဥ့္အိုးထဲမွာ ထည့္စိမ္ထားတာပါ။
ကိုေအာင္မိုးျမင့္။ ။ တစီးထီလို႕ေခၚတဲ့ ေဆးေတာ္ပြားရည္ကို အနည္းဆံုး ႏွစ္ပတ္ေလာက္စိမ္ရင္ ေသာက္လို႕ ရပါၿပီ။ တစီးထီထဲက အရင့္အႏုႏွစ္မ်ဳိးထဲမွာ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ စိမ္ထားတာကို အႏုေပါ့ ေနာက္တမ်ဳိးေျပာမယ္ဆိုရင္ အခ်ဳိေပါ့ အဲလိုေခၚပါတယ္။ ႏွစ္ပတ္ထက္ေက်ာ္သြားရင္ေတာ့ အႏု အခါးျဖစ္တာေပါ့။ ေဆးေတာ္ပြားပံုကို ခြန္စႏၱၱာဟိတ္က အခုလို ရွင္းျပပါတယ္။
ခြန္စႏၱၱာဟိတ္။ ။ ဒီလိုစိမ္ေနရင္းနဲ႕ ရင့္က်က္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ မ်ဳိးပဲယူလုိက္တယ္။ အဲဒီ မ်ဳိးယူတဲ့အခ်ိန္မွာ ေဆးေတာ္ပြားဆိုေတာ့ ပထမဦးဆံုး အိုးမွာ ထြက္လာတဲ့ အဲဒီရင့္ေနတဲ့ အရည္ကို ယူၿပီးေတာ့မွ တျခားစဥ့္အိုးထဲမွာ ေျပာင္းထည့္ၿပီးေတာ့မွ တန္းညွက္ထပ္ ထည့္တယ္၊ ေရထပ္ထည့္တယ္။ အဲဒါကို တခါျပန္ပြားတာေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္ ေဆးေတာ္ပြားလို႕ ေခၚၾကတာ။
မခုိင္ခုိင္။ ။ က်မတို႕ တျခားလူမ်ဳိးေတြ ေခါင္ရည္စိမ္သလို တေဆးကို ထည့္ၿပီး စိမ္တာေတြ မရွိပါဘူးတဲ့။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ေဆးရည္စိမ္ဖို႕ သစ္ျမစ္ေတြရဲ႕ သဘာ၀အနိသင္မွာကိုက ေဆးျမစ္ကို ၾကာၾကာစိမ္ေလ အရည္ဟာ ရင့္ၿပီး ေသာက္ရင္ ေခါင္ရည္လို၊ ထန္းရည္လို မူးပါတယ္တဲ့။
ကိုေအာင္ေက်ာ္။ ။ ပအို၀္းလူမ်ဳိးေတြဟာ ေန႕ခင္းဖက္မွာ ေတာင္ယာလုပ္ငန္းခြင္ကို သြားလုပ္ၾကၿပီး ညေနပိုင္း အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ အဲဒီ ေဆးေတာ္ပြားရည္ကို ထမင္းစားခါနီး ေဆးျဖစ္၀ါးျဖစ္ ေသာက္ၾကသလို တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း အလုပ္ပင္ပင္ပန္းပန္းလုပ္ျပန္လာၿပီး ေအာက္ျမန္မာျပည္ဖက္က ထန္းရည္ကို ေသာက္သလိုမ်ဳိး အေမာေျပ အပန္းေျပ ေသာက္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
ကိုေအာင္မိုးျမင့္။ ။ ေဆးေတာ္ပြားရည္ကို ေသာက္သံုးၾကတဲ့သူေတြဟာ လူငယ္လူရြယ္ေတြ ေတာင္ယာသမားေတြတင္ မကပါဘူး။ သက္ႀကီးရြယ္အို အဘိုးအဘြားေတြ၊ သက္ေတာ္ ႀကီးရင့္တဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြလည္း ေဆးအျဖစ္ မွီ၀ဲၾကတယ္လို႕ ခြန္စႏၱၱာဟိတ္က ဆက္ေျပာျပပါတယ္။
ခြန္စႏၱၱာဟိတ္။ ။ က်ေနာ္တို႕ ဒီ တစီးထီကို က်ေနာ္တို႕ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ၊ ဘုန္းေတာ္ ႀကီးေတြေပါ့ေနာ္ တခ်ဳိ႕ သက္ႀကီးရြယ္အို မိဘေတြက သူတို႕ရဲ႕ ေဆးအျဖစ္နဲ႕ သူတို႕စိမ္ထား ၿပီးေတာ့မွ အဲဒါကို သူတို႕ ေသာက္သံုးမွီ၀ဲၾကတာေတြ ရွိတယ္။ ဘာေကာင္းသလဲဆိုေတာ့ ေျခဖ၀ါး လက္ဖ၀ါးမွာ ေခြၽးမထြက္တဲ့လူေတြ ေခြၽးျပန္ထြက္တာေပါ့ေနာ္။ ေခြၽးငုတ္သြားတဲ့ လူေတြကို ေခြၽးျပန္ ထြက္ေစတယ္။ အဲဒီ အာနိသင္ေတြ အဲဒီ အက်ဳိးေတြ ရွိတယ္။ ၾကည့္ရတာ ကေတာ့ ႏွလံုးအား ျပန္ေကာင္းလာတဲ့ သေဘာပါပဲ။
ကိုေအာင္ေက်ာ္။ ။ အဲဒါတင္မကေသးပါဘူး ေဆးေတာ္ပြားရည္ကို ေသာက္ျခင္းအားျဖင့္ ဆီး၀မ္း ေသြးေလလည္း ညီညြတ္တယ္တဲ့ဗ်။ အဲဒါေၾကာင့္ ေဆးေတာ္ပြားရည္ကို အိမ္မွာ လာတည္တဲ့ ဧည့္သည္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ရပ္နီးရပ္ေ၀းကလာတဲ့ တျခား ညီေနာင္ တုိင္းရင္းသားေတြကိုိ ပဲျဖစ္ျဖစ္ တည္ခင္း ဧည့္ခံတတ္ၾကပါတယ္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕တို႕ ဟိုပံုးၿမိဳ႕တို႕မွာဆိုရင္ေတာ့ တစီးထီျခား ေခၚ ေဆးေတာ္ပြားရည္ အခ်ဥ္မ်ဳိး ေရာင္းခ်တာကို ၀ယ္ယူေသာက္သံုးႏုိင္ပါတယ္။
မခုိင္ခိုင္။ ။ ပအို၀္းလူမ်ဳိးတို႕ဟာ ေန႕ႀကီးခါႀကီးရက္ေတြမွာဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ တက္ေရာက္လာၾကသူေတြကို ထမင္းဟင္းေတြ အခ်ဳိရည္ေတြ တည္ခင္းဧည့္ခံသလို ေဆးေတာ္ ပြားရည္ကိုလည္း ပရိႆတ္အႀကိဳက္အျဖစ္ ဧည့္ခံၾကတယ္လို႕ ပအို၀္းအမ်ဳိးသမီး ျဖစ္တဲ့ နန္းယဥ္က ေျပာပါတယ္။
နန္းယဥ္။ ။ ဒီသႀကၤန္တို႕ သီတင္းကြၽတ္တို႕ အဲဒီမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ သြားတက္လို႕ရွိရင္ ေက်ာင္းေအာက္ထပ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဆြမ္းစားေဆာင္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ စတုဒီတာဆိုတဲ့ အဖြဲ႕ရွိ တယ္ေလ။ သူတို႕ေကြၽးတယ္ေလ။ အဲဒီမွာ တစီးထီ ပအို၀္းလိုေခၚတဲ့ တစီးထီ ေဆးရည္ေပါ့ တိုက္ၾကတယ္ အဲဒီမွာ။ လူပ်ဳိေမာင္မယ္လုပ္ထားတဲ့ဟာ။ ခ်ဥ္ခ်ဥ္ခ်ဳိခ်ဳိေလး။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ မနက္ပိုင္း တရားနာၿပီးလို႕ရွိရင္ အစားအစာေတြ သြားစား အလွဴေပး ၿပီးလို႕ရွိရင္ သြားေသာက္ ေဖ်ာ္ရည္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီမွာ ဒီ တစီးထီ တုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အဲလိုမ်ဳိးဆိုရင္ ကိုယ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတက္ၿပီးလို႕ရွိရင္ တရားနာၿပီးလို႕ရွိရင္ အကုန္လံုး သြားၾကတာပဲ။ အကုန္လံုးသြားေသာက္ၾကတယ္။ ကေလးေရာ၊ လူႀကီးေရာ၊ ဒီ လူပ်ဳိေမာင္မယ္ ေတြေရာ အကုန္ေသာက္တယ္။
ကိုေအာင္မိုးျမင့္။ ။ တစီးထီေခၚ ေဆးေတာ္ပြားရည္ကို ခုထက္ထိ ၿမိဳ႕ေပၚမွာေရာ ေက်းလက္ေဒသေတြမွာပါ စိမ္ေသာက္ၾကတာရွိၾကပါေသးတယ္။ ပအို၀္းလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ေက်းရြာ ေရာက္လာၿပီဆိုရင္ ပထမဆံုး ဧည့္ခံမ်ားကေတာ့ ေရေႏြးၾကမ္းေခၚ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ ဧည့္ခံတဲ့ အစားအေသာက္ကေတာ့ တစီးထီေခၚ ေဆးေတာ္ပြားရည္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ကိုေအာင္ေက်ာ္။ ။ အခု တင္ဆက္သြားတာကေတာ့ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးတို႕ရဲ႕ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ တစီးထီေခၚ ေဆးေတာ္ပြားရည္အေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသာတရွင္အေပါင္း ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစခင္ဗ်ား။
No comments:
Post a Comment